بشر قادر به ساخت کرم‌چاله مصنوعی نیست

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: ایده شکل‌گیری کرم‌چاله مصنوعی براساس بررسی‌ها و مطالعات ریاضیاتی مطرح شده که تاکنون تنها روی کاغذ آمده و در حال حاضر تکنولوژی بشر قادر به تحقق آن نیست.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به احتمال تشکیل کرم‌چاله مصنوعی برای سفرهای فضایی، اظهار کرد: یکی از ایده‌هایی که امروزه در حوزه سفرهای فضایی مطرح شده ساخت کرم‌چاله مصنوعی است.

وی افزود: ایده شکل‌گیری کرم‌چاله مصنوعی براساس بررسی‌ها و مطالعات ریاضیاتی مطرح شده که تاکنون تنها روی کاغذ آمده و در حال حاضر تکنولوژی بشر قادر به تحقق آن نیست.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درواقع تکنولوژی فعلی بشر به قدری کوچک و پیش پا افتاده است که نمی‌تواند به ایده ساخت کرم‌چاله مصنوعی موجودیت ببخشد.

وی در رابطه با نحوه تشکیل کرم‌چاله مصنوعی گفت: براساس ایده‌ها و نظریه‌هایی که پیرامون تشکیل کرم‌چاله مصنوعی مطرح شده است برای تحقق این ایده در ابتدا باید بتوانیم با استفاده از انرژی‌های بسیار قدرتمند خمشی در فضا و زمان ایجاد کنیم.

مرادی تصریح کرد: درواقع اگر بشر بتواند انرژی‌های بسیار قدرتمندی را در نقطه‌ای متمرکز کند، ممکن است با ایجاد چنین شرایطی خمشی در فضا و زمان ایجاد شود که نتیجه آن شکل‌گیری کرم‌چاله‌ای مصنوعی می‌شود.

وی در همین رابطه ادامه داد: ایجاد انرژی با چنین قدرتی بسیار دشوار است همچنین مدیریت و متمرکز کردن آن نیز با توجه به تکنولوژی فعلی بشر امکان‌پذیر نخواهد بود.

کد خبر 650968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.