۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
آیا کرم‌ چاله وجود دارد؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: پدیده‌هایی مانند کرم‌ چاله و سفیدچاله از نظر فیزیکی و براساس مشاهدات بشر اثبات نشده‌اند، اما از نظر علم ریاضیات و براساس محاسبات، احتمال وجود چنین پدیده‌هایی اثبات شده است.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش کرم‌چاله در گسترش سفرهای فضایی و نحوه عملکرد این پدیده، اظهار کرد: در فضا زمانی که جرمی وارد سیاه‌چاله می‌شود، می‌تواند به سمت کرم‌چاله‌ای هدایت شود.

وی افزود: زمانی که جرمی از طریق سیاه‌چاله وارد کرم‌چاله می‌شود، به سفیدچاله متصل شده و به سمت بیرون پرتاب می‌شود.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: این تونل که در فضا و سیاه‌چاله شکل می‌گیرد و تحت عنوان کرم‌چاله شناخته می‌شود، شاید بتواند میان‌بر بسیار شگفت‌انگیزی برای سفرهای فضایی بشر به‌وجود آورد.

وی در رابطه با نحوه کمک کرم‌چاله به گسترش سفرهای فضایی گفت: درواقع با کمک چنین تونل‌های فضایی ممکن است، بتوانیم مسافت‌های بسیار طولانی که در حالت عادی طی چندین سال نوری سپری می‌شود را در مدت زمان بسیار کوتاهی طی کنیم.

مرادی با اشاره به چگونگی اثبات وجود کرم‌چاله و سفیدچاله گفت: به‌طورکلی تونل‌های فضایی که امروزه تحت عنوان کرم‌چاله شناخته می‌شود، همچنین سفیدچاله‌ها تا به حال توسط بشر مشاهده نشده‌اند.

وی تاکید کرد: درواقع می‌توان گفت که پدیده‌هایی مانند کرم‌چاله و سفیدچاله از نظر فیزیکی و براساس مشاهدات بشر اثبات نشده‌اند، اما از نظر علم ریاضیات و براساس محاسبات، احتمال وجود چنین پدیده‌هایی اثبات شده است.

کد خبر 650603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.