آیا منظومه‌ شمسی تحت نفوذ بشر قرار می‌گیرد؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: درحال‌حاضر بشر تقریباً به نقطه‌ای دست‌یافته که دیگر سفرهای درون‌منظومه برای آن چالشی ایجاد نمی‌کند و صنایع فضایی قادرند ربات‌های فضانورد خود را به هر نقطه‌ای از منظومه‌ شمسی اعزام کنند.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تأثیر کرم‌چاله در توسعه صنایع فضایی اظهار کرد: به‌طورکلی درصورتی‌که بخواهیم تأثیر کرم‌چاله را به عنوان دستاوردی که بشر در آینده بسیار دور به آن دست می‌یابد بر توسعه صنایع فضایی بررسی کنیم، باید آن را در دو حوزه متفاوت مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: دستیابی به تکنولوژی ساخت کرم‌چاله در دو حوزه متفاوت می‌تواند منجربه توسعه صنایع فضایی کشور شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها سفرهای فضایی است.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین خدمات صنعت هوافضا انتقال محموله و یا انسان به فضایی خارج از جو زمین است.

وی در رابطه با اهمیت سفرهای فضایی گفت: اگر بخواهیم وظیفه اصلی صنعت فضایی را بررسی کنیم، مهم‌ترین مسئله‌ای که مورد توجه قرار می‌گیرد ارسال محموله یا انتقال انسان به فضا است.

مرادی تاکید کرد: این انتقال می‌تواند در مقیاس کمی در حد قرار دادن ماهواره در مدار یا در مقیاس کلانی مانند اعزام ربات و فضانورد به نقاطی مانند ماه و سیاره مریخ باشد، مقیاس انتقال محموله در فضا به میزان نفوذی که بشر در کیهان پیدا کرده وابسته است.

وی با اشاره به میزان نفوذ بشر در فضا گفت: در حال حاضر بشر تقریباً به نقطه‌ای دست‌یافته که دیگر سفرهای درون منظومه برای آن چالشی ایجاد نمی‌کند و صنایع فضایی قادرند به هر نقطه‌ای از منظومه‌شمسی ربات‌های فضانورد خود را اعزام کنند.

کد خبر 645996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.