بشر قادر به تجربه سفرهای درون‌کهکشانی نیست

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: درحال‌حاضر قادر به ایجاد تغییرات گسترده در سوخت نخواهیم بود، از طرفی حتی اگر بتوانیم به سوخت هسته‌ای دست‌ یابیم و به سرعت نور نزدیک شویم، باز هم قادر به تجربه سفرهای درون‌کهکشانی نخواهیم بود.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به چالش‌های پیش رو برای دستیابی به سفرهای میان‌ستاره‌ای، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که درحال‌حاضر پیش‌روی صنعت حمل‌ونقل فضایی قرار دارد، فاصله طولانی بین اجرام است.

وی افزود: درواقع با توجه به عظمت کیهان سرعت کنونی بشر برای سفرهای فضایی کافی نیست و عملاً در شرایط کنونی سفر به سیاره مریخ نیز دشوار خواهد بود.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درواقع اگر بخواهیم انسانی را به سیاره مریخ اعزام کنیم، نیاز داریم که شرایط را برای زنده نگه‌داشتن انسان به مدت چند ماه در سفینه فضایی مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: برای اینکه انسان بتواند ماه‌ها زنده بماند به آب، اکسیژن و غذا نیاز دارد که برای تأمین این موارد باید حجم زیادی از مواد غذایی، اکسیژن و آب در سفینه فضایی قرار دهیم، اما این مسئله منجربه افزایش وزن می‌شود.

مرادی در همین رابطه تاکید کرد: درواقع قرار دادن مواد مختلف به مقدار زیاد باعث می‌شود که وزن سفینه افزایش یابد، به موجب این مسئله برای سفرهای فضایی نیازمند سوخت بیشتری خواهیم بود.

وی افزود: افزایش میزان سوخت در ادامه منجربه اضافه بار می‌شود؛ می‌توان گفت که در شرایط کنونی نه تنها در سرعت بلکه در سوخت نیز با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درحال‌حاضر قادر به ایجاد تغییرات گسترده در سوخت نخواهیم بود، از طرفی حتی اگر بتوانیم به سوخت هسته‌ای دست یابیم و به سرعت نور نزدیک شویم، باز هم قادر به تجربه سفرهای درون‌کهکشانی نخواهیم بود.

کد خبر 647960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.