سازه‌های هوایی و فضایی نتیجه همگرایی دانش‌های مختلف است

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: مجموعه تمام الزامات مورد نیاز پرواز که مربوط به دانش‌های مختلف می‌شود، زمانی که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد منجر به همگرایی دانش‌های مختلف با محوریت صنایع هوایی می‌شود که این مسئله در صنایع فضایی و سفرهای خارج از جو نیز مشاهده می‌شود.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به الزامات مورد نیاز پرواز و تشابه بین سفرهای جوی و فضایی، اظهار کرد: زمانی که بشر می‌خواهد برای سفرهای جوی خود سازه‌ای مانند هواپیما تولید کند به نکات بسیار زیادی توجه خواهد کرد.

وی افزود: ساخت هواپیما برای پرواز ملاحظات زیادی نیاز دارد که از جمله آن می‌توان به نوع متریال و جنس بدنه هواپیما اشاره کرد.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درواقع هرچه میزان استحکام بدنه هواپیما بیشتر و وزن سازه نیز کم‌تر باشد، شرایط پرواز بهتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: علاوه بر این موارد الزامات دیگری مانند نوع سوخت، طراحی بدنه و سازه مورد نظر، تامین شرایط رفاهی بهتر برای مسافران، امنیت سازه و سفر، شرایط محیطی و مسیرهای هوایی از جمله مواردی است که در زمان سفرهای هوایی مورد توجه قرار می‌گیرد.

مرادی در همین رابطه گفت: درواقع هرچه بتوانیم در هنگام سفر مسیرهای بهتری انتخاب کنیم، نه تنها میزان سوخت مصرفی کاهش می‌یابد، بلکه مسافت مورد نظر سریع‌تر سپری می‌شود.

وی تصریح کرد: مجموعه تمام الزامات مورد نیاز پرواز که مربوط به دانش‌های مختلف می‌شود، زمانی که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد منجر به همگرایی دانش‌های مختلف با محوریت صنایع هوایی می‌شود که این مسئله در صنایع فضایی و سفرهای خارج از جو نیز مشاهده می‌شود.

کد خبر 663633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.