آیا بشر به سفرهای میان‌ستاره‌ای دست می‌یابد؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: برای اینکه بتوانیم به ستاره‎‌های دیگر سفر کنیم نیاز به فناوری‌های جدیدی در حوزه سوخت و حمل‌ونقل داریم، زیرا اگر با تکنولوژی‌های کنونی بخواهیم به نزدیک‌ترین ستاره سفر کنیم، بیش از چهار سال در راه خواهیم بود.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دستاوردهای بشر در حوزه هوافضا و آینده صنایع فضایی اظهار کرد: با توجه به شرایط و فعلی و دستاوردهای بشر به نظر می‌رسد که در آینده انسان خواهد توانست از منظومه شمسی نیز خارج شود.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد که در آینده انسان به سفرهای میان‌ستاره‌ای دست خواهد یافت؛ البته درحال‌حاضر نیز فضاپیماهای وویجر یک و دو توانسته‌اند این عرصه را آغاز کنند و وارد فضای میان‌ستاره‌ای شوند.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: به طور کلی بشر باید به سفرهای میان‌ستاره‌ای و خروج از منظومه‌شمسی توجه بیشتری داشته‌باشد، زیرا سفر به ستارگان دیگر کهکشان برای تداوم حیات اهمیت بسیاری دارد.

وی در رابطه با اهمیت سفر به منظومه‌های دیگر گفت: اگر به شرایط فعلی منظومه شمسی نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که سیاره مریخ با وجود شباهت‌های بسیاری که به زمین دارد، اما برای زندگی شرایط بسیار دشواری دارد.

مرادی اشاره کرد: درواقع ممکن است در منظومه‌های دیگر سیاراتی وجود داشته باشند که به دور ستارگان دیگری می‌چرخند و دارای منابع آب و اکسیژن نیز هستند و در مقابل مریخ گزینه بهتری محسوب می‌شوند. سفرهای میان‌ستاره‌ای جزو اهداف آینده بشر محسوب می‌شود و قطعاً انسان‌ها در آینده به این تکنولوژی دست خواهند یافت.

این پژوهشگر علوم فضایی در رابطه با الزامات سفرهای میان‌ستاره‌ای گفت: برای سفرهای میان‌ستاره‌ای الزامات بسیاری وجود دارد، درواقع برای این سفر باید در عرصه سوخت و حمل و نقل به تکنولوژی و دانشی فراتر از علم کنونی دست یابیم.

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم به ستارگان دیگری سفر کنیم، نیاز به فناوری‌های جدیدی در حوزه سوخت و حمل و نقل داریم، زیرا اگر با تکنولوژی‌های کنونی بخواهیم به نزدیک‌ترین ستاره سفر کنیم، بیش از چهار سال در راه خواهیم بود.

کد خبر 623963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.