۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
زیباترین سکونتگاه‌های ایتالیا

ایتالیا یکی از توریست‌پذیرترین کشورهای جهان به‌شمار می‌رود که به واسطه میزبانی رم، ونیز، فلورانس و میلان به محبوبیت بسیار بالایی میان گردشگران جهان دست یافته است، با این حال وجود سکونتگاه‌های کوچک بسیار زیبا نیز در جذب مسافران بی‌شماری از سراسر دنیا به این کشور نقش مهمی ایفا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه شهرهای بزرگ ایتالیا از نظر زیبایی به شهرت جهانی دست یافته‌اند، با این حال کمال زیبایی و فرهنگ کشور را می‌توان در دهکده‌ها و سکونتگاه‌های کوچک شگفت‌انگیز آن جست‌وجو کرد. این شهرک‌ها اغلب در دامنه کوه‌ها و سواحل رودخانه‌ها احداث شده است و بر چشم‌اندازهای طبیعی اطراف اشراف کامل دارد و به همین دلیل، سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. در ادامه به معرفی زیباترین سکونتگاه‌های ایتالیا می‌پردازیم که با زیبایی منحصربه‌فرد خود نقش مهمی در رونق گردشگری کشور ایفا کرده است.

پیتراپرتوزا

پیتراپرتوزا کومه‌ای اعجاب‌انگیز در استان پوتنزا است که در لیست شهرهای باستانی ایتالیا قرار دارد و در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است. تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر منطقه Monte Impiso از فراز پیتراپوتزا تجربه‌ای وصف نشدنی را برای گردشگران به وجود می‌آورد و آن‌ها را به تکرار سفر خود به ایتالیا و این منطقه سوق می‌دهد. از محبوب‌ترین جاذبه‌های پیتراپوتزا می‌توان به "کلیسای یعقوب پسر زبدی" اشاره کرد که در قرن پانزدهم بعد از میلاد ساخته شد و از همان زمان به عنوان بهترین معبد منطقه به شهرت رسید. معماری رومانسک این سازه و وجود یک برج ناقوس بزرگ کلیسا که ورود به آن برای عمومی مردم آزاد است، در افزایش محبوبیت آن میان گردشگران بسیار اثربخش بوده است.

زیباترین سکونتگاه‌های ایتالیا

آلبروبلو

آلبروبلو که در استان باری در آپولیای ایتالیا قرار دارد، سازه‌هایی به سبک معماری Trulli را به عنوان یکی از زیباترین سبک‌های معماری جهان در خود جا داده است و به واسطه همین ویژگی، چشم‌اندازی بسیار زیبا دارد. علاوه بر این، خیابان‌ها و معابر دهکده به زیبایی تمام طراحی شده است و از رنگ‌های گرم شگفت‌انگیزی برخوردار است.

آلبروبلو میزبان کمی بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت است و به همین دلیل از سکونتگاه‌های بسیار آرام ایتالیا به‌شمار می‌رود که دوستداران گردش در محیط‌های دنج را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. موزه Trullo Sovrano از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آلبروبلو محسوب می‌شود که ساختمانی دو طبقه است و تاریخ شهر را در بر گرفته است.

زیباترین سکونتگاه‌های ایتالیا

تائورمینا

شهرک تپه‌ای تائورمینا در شرق ساحل سیسیل، میزبان راه‌های جنگلی مختلفی است که همه به کوه آتشفشان فعال اتنا منتهی می‌شود. این سکونتگاه بر فراز تپه‌ای قرار دارد که مشرف بر دریای یونان است و چشم‌اندازی بسیار شگفت‌انگیز را از آب جاری در دامنه خود برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. خرابه‌های به‌جا مانده از دوران باستان نقش مهمی در جذب جهانگردان به تائورمینا ایفا کرده است، با این حال آمفی‌تئاتر شهر معروف‌ترین بنای آن به‌حساب می‌آید که از زمان باستان تا امروز، میزبان فعالیت‌های فرهنگی بی‌شماری بوده است.

زیباترین سکونتگاه‌های ایتالیا

پورتوفینو

جهانگردان دوستدار شنا و ماهی‌گیری اغلب بازدید از کومه پورتوفینو را در اولویت برنامه‌های گردشگری خود به ایتالیا قرار می‌دهند، چراکه این سکونتگاه با سازه‌های رنگارنگ خود در فاصله بسیار نزدیک از آب‌های کشور قرار دارد و به همین دلیل، ماهی‌گیری و شنا در آن به راحتی انجام‌پذیر است. رستوران‌هایی با غذاهایی لذیذ و متنوع دریایی، در جذب گردشگران به این دهکده بسیار اثربخش بوده است، با این حال وجود مجسمه برنزی "مسیح پرتگاه" که در سال ۱۹۵۴ طراحی و در آب غوطه‌ور شد، محبوبیت بسیار بالایی در میان گردشگران دارد.

ماترا

ماترا که در منطقه باسیلیکاتا قرار دارد، میزبان قاره‌های متعددی است که کوه‌هایی را در میان خود محصور کرده است و به واسطه همین ویژگی، چشم‌اندازی وصف‌نشدنی دارد. منطقه کوهستانی مرکزی این روستا تا سال ۱۹۵۲ به علت شرایط نامناسب قابل سکونت نبود، با این حال از آن زمان به بعد موزه‌ها و فضاهای عمومی زیبای بی‌شماری را در بر گرفته است و به یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایتالیا تبدیل شده است.

پارک صخره‌ای Murgia Materana به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های ماترا، چشم‌انداز بسیار زیبایی برای آن به وجود آورده است، ضمن این‌که ساکنان را با تاریخ غارنشینی ماترا در زمان‌های قدیم پیوند می‌دهد.

زیباترین سکونتگاه‌های ایتالیا

چفالو

چفالو، منطقه‌ای ساحلی در سیسیل، به خاطر کلیسای بزرگ و باشکوه خود به سبک معماری نورمن و موزائیک‌های پیچیده بیزانسی، به شهرت جهانی دست یافته است. این سرامیک‌ها و موزائیک‌ها با وجود فشارهای بسیاری که متحمل شده است، همچنان ظاهر و شکوه خود را حفظ کرده است و چشم‌اندازی شگفت‌انگیز را برای کلیسا به وجود آورده است. دو برج چهار طبقه‌ای بسیار بزرگ نیز در دو طرف کلیسا قرار دارد که بر زیبایی آن افزوده است. پارک ملی Madonie و ساختمان Palazzo Maria از دیگر جاذبه‌های بسیار شگفت‌انگیز چفالو به‌شمار می‌رود که آن را به محبوبیت بالایی در میان گردشگران رسانده است.

سپرلونجا

شهرک ساحلی سپرلونجا در منطقه لاتزویوی ایتالیا و در فاصله میانی رم و ناپل قرار دارد و بناهای بسیار را در بر گرفته است که بر دریا اشراف کامل دارد. گل‌های بوگین‌ویلیا در سراسر شهرک، چشم‌اندازی بسیار رمانتیک را برای آن به وجود آورده است، ضمن این‌که کلیساهای باشکوه در ارتفاعات بالا از سطح دریا، زیبایی چشم‌نوازی را برای این سکونتگاه به ارمغان آورده است. جالب است بدانید که علاوه بر معابد باستانی، کلیساهای مدرن متعددی نیز در سپرلونجا احداث شده است که بر محبوبیت آن افزوده است.

کد خبر 652656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.