کاهش ۴۷ درصدی جان‌باختگان در تصادفات درون‌شهری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کاهش ۴۷ درصدی تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی راه‌های درون‌شهری استان در طرح نوروزی سال جاری خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در طرح نوروزی سال جاری که از بیست‌وپنجم اسفندماه ۱۴۰۱ تا پانزدهم فروردین‌ماه اجرا شد، ۲۰۸۴ فقره تصادف در راه‌های درون‌شهری استان رخ داد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳۳ درصدی همراه بوده است.

وی افزود: ۱۰ نفر در حوادث رانندگی راه‌های درون‌شهری استان اصفهان جان باختند که این رقم ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیشترین تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی را مربوط به عابران پیاده و بیشترین سن متوفیان در تصادفات را بین ۲۵ تا ۵۰ سال اعلام کرد و گفت: هیچیک از جان‌باختگان حوادث رانندگی در راه‌های درون‌شهری استان غیربومی و از مسافران و میهمانان نوروزی نبودند.

وی از وقوع ۶۸۲ فقره تصادف جرحی با ۷۱۴ نفر مجروح در راه‌های درون‌شهری استان خبر داد و اضافه کرد: از نظر تعداد مجروحان، حوادث رانندگی با کاهش ۵.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بوده است.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه علت ۵۰ درصد تصادفات نداشتن توجه به جلو از سوی رانندگان بوده است، خاطرنشان کرد: دوم فروردین‌ماه پر تصادف‌ترین روز و ۱۸ تا ۲۲ نیز بیشترین ساعات وقوع تصادفات در راه‌های درون‌شهری استان اصفهان بودند؛ همچنین شهر اصفهان بیشترین شهر از نظر وقوع تصادف و بیشترین وسیله نقلیه دخیل در تصادفات فوتی سواری‌های پراید، پژو و موتورسیکلت بودند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شبانه‌روزی کارکنان پلیس راهور در ایام نوروز و همراهی خوب شهروندان و مسافران نوروزی با مأموران این پلیس، ادامه داد: حضور پرتوان نیروهای پلیس راهور در راه‌های شهری، توقیف ساعتی خودروهای حادثه‌ساز، برخورد قانونی با تخلفات رانندگی، بهره‌مندی از دست‌افزارهای هوشمند، استفاده از همیاران پلیس، پلیس یاران جوان و بانوان فرهنگ‌یار ترافیک و همکاری و همراهی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌ها و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان، مجموعه اقداماتی بود که به کاهش تخلفات و تصادفات منجر شد.

کد خبر 652610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.