اقتصاد نابسامان بر فرهنگ جامعه نیز تأثیر می‌گذارد/ مشارکت دادن مردم در عرصه‌های مختلف

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نقدینگی موجود امروز به سمت واسطه‌گری و سفته بازی رفته و اگر فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر مهار تورم و رشد تولید به صورت جدی و عملیاتی دنبال نشود، وضعیت تورم و نابسامانی در عرصه اقتصاد بهبود نخواهد یافت.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به سخنران روز گذشته رهبر اندیشمند انقلاب در دیدار کارگزاران نظام اسلامی اظهار کرد: معظم‌له در این دیدار بر اهمیت توجه به شعار سال و تحقق آن تاکید کردند.

وی خاطر نشان کرد: ایشان همچنین تاکید کردند که نباید نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی کم‌توجهی یا بی‌توجهی شود و همچنین فرمودند که یک اقتصاد نابسامان روی عرصه‌های دیگر از جمله فرهنگ جامعه نیز تأثیر می‌گذارد.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت تاکید کرد: وقتی که رهبر انقلاب مهم‌ترین مسئله کشور را مسئله معیشت مردم می‌دانند ضرورت دارد که همه مسئولان در قوه مقننه، مجریه و قضائیه برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در راستای تحقق عملی شعار سال ۱۴۰۲ تلاش کنند و با برنامه پیش بروند.

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: یکی از الزامات تحقق شعار سال مشارکت دادن مردم در همه زمینه‌ها است که در این بخش متأسفانه ضعف‌هایی را شاهد هستیم.

شیخی تاکید کرد: نحوه مشارکت مردم و پررنگ‌تر شدن آن نه فقط در حرف و سخن بلکه در عمل باید اتفاق افتاده و به رشد قطعی سرمایه گذاری و تولید منجر شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از الزامات مشارکت دادن مردم اهتمام و توجه بیشتر به اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است. اگر مسئولان در قوه مجریه نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند و زمینه حضور مردم را فراهم کنند، موتور محرکه اقتصاد هم به حرکت در خواهد آمد و به رشد و توسعه خواهد رسید.

برنامه‌ریزی برای حضور مؤثر مردم

نماینده اصفهان در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت باید در مسیر حضور پررنگ‌تر مردم در عرصه تولید و اقتصاد مانع زدایی کرده و زمینه حضور مؤثر مردم در این بخش که رونق اقتصاد کلان کشور را به دنبال خواهد داشت، فراهم کند.

وی در ادامه یکی از مشکلات امروز کشور را تورم افسارگسیخته برشمرد و افزود: در شرایط کنونی می‌توان گفت نرخ تورم به بالاترین سطح خود در چند دهه گذشته رسیده است؛ همین عامل باعث خواهد شد سرمایه گذاری کاهش یافته و رشد اقتصادی مناسبی را شاهد نباشیم.

به گفته شیخی، نقدینگی موجود امروز به سمت واسطه‌گری و سفته بازی رفته و اگر فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر مهار تورم و رشد تولید به صورت جدی و عملیاتی دنبال نشود، وضعیت تورم و نابسامانی در عرصه اقتصاد بهبود نخواهد یافت.

وی در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب کشف حجاب را حرام شرعی و سیاسی دانستند و حجت را بر تمام دستگاه‌های متولی در زمینه حجاب تمام کردند و فرمودند حجاب محدودیت شرعی و قانونی است. در همین راستا لازم است بر اساس فرمایشات معظم‌له نسبت به نقشه‌های شوم دشمنان برای ترویج بی‌حجابی در جامعه برنامه‌ریزی لازم انجام شود و از هرگونه رفتار بی‌قاعده در این رابطه جلوگیری شود.

کد خبر 652469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.