دولت با همه توان برای تحقق شعار سال تلاش کند

عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی گفت: ابتدای امسال رهبر انقلاب در پیام و سخنرانی نوروزی در مشهدالرضا فرمودند که کاهش تورم به‌گونه‌ای نباشد که فقط در آمار و ارقام بیان شود و در سفره مردم محسوس نباشد بلکه باید کاهش تورم را در جامعه دید و تاثیر آن را مشاهده کرد.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره شعار سال با عنوان «رشد تولید، مهار تورم» اظهار کرد: این شعار موضوعی کلیدی و با اهمیت را مطرح کرده است زیرا سال گذشته ناآرامی‌هایی در برخی شهرهای کشورمان روی داد و شرایط سختی برای مردم و کارگزاران در بخش‌های مختلف ایجاد کرد.

وی معضل و مشکل اصلی امروز کشورمان را تورم و بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار برشمرد و افزود: اگر تولیدکننده یا سرمایه‌گذاری بخواهد کاری را آغاز و کسب و کاری ایجاد کند با وجود نوسان نرخ ارز و تغییر مداوم قیمت‌ها دچار مشکلات زیادی خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اگر فردی تصمیم داشته باشد کاری را انجام دهد یا مواد اولیه‌ای تولید کند، با وجود نوسانات قیمتی که در بازار شاهد هستیم، نمی‌تواند این کار را انجام دهد، اظهار کرد: این وظیفه دولت است که بازار و اقتصاد کلان مملکت را به ثبات برساند.

وی گفت: اگر ثبات در بازار حاکم باشد، مردم و سرمایه‌گذاران می‌توانند کارشان را با برنامه پیش ببرند و از آینده کاری خود نگرانی نداشته باشند. تولیدکنندگان، صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران هم می‌توانند با سنجش بهتر و رصد دقیق بازار اهداف بلندمدت خود را دنبال کنند.

به گفته سلیمی، دولت باید بحث تورم را کاهشی کند. امروز شاهد این هستیم که مردم در مسائل مالی روزمره گرفتار شده‌اند، برخی از خانواده‌ها درگیر چند مسئله توأمان از جمله مباحث اشتغال، مسکن و ازدواج هستند؛ هر چند نمایندگان مردم در خانه ملت نیز به شکل ویژه به موضوع مسکن ورود کردند، اما باز در این بخش هم شاهد نوسان شدید قیمت‌ها و بالا رفتن نرخ خرید مصالح ساختمانی هستیم.

وی اظهار کرد: رهبر حکیم انقلاب در سال‌های گذشته، شعار سال را با محوریت مسائل اقتصادی انتخاب کرده‌اند. این نشان می‌دهد یکی از مشکلات اساسی امروز ما، مباحث اقتصادی است و توالی انتخاب شعارهای اقتصادی نشان از دقت نظر معظم‌له بر این موارد دارد.

نماینده مردم سمیرم در خانه ملت ادامه داد: امسال هم ایشان با تکیه بر مهار تورم افسارگسیخته، حساسیت این مسئله را به دولت و قوای دیگر یادآور شدند. دولت سیزدهم در برنامه‌های تبلیغاتی خود شعارهای خوبی در بحث مهار تورم، وابسته نبودن به ارز، مسکن و اشتغال مطرح کرده بود که رهبر انقلاب هم در اولین جلسه با دولت جدید فرمودند باید به شعارهایی که مطرح کردید جامه عمل بپوشانید و مردم این را لمس کنند.

وی تصریح کرد: ابتدای امسال هم رهبر انقلاب در پیام و سخنرانی نوروزی در مشهدالرضا فرمودند که کاهش تورم به گونه‌ای نباشد که فقط در آمار و ارقام بیان شود و در سفره مردم محسوس نباشد بلکه باید کاهش تورم را در جامعه دید و تأثیر آن را مشاهده کرد.

سلیمی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس یازدهم با هر طرح و لایحه‌ای که در زمینه معیشت، مسکن، کنترل تورم و کسب و کار مطرح شده است پای کار بوده‌اند و دولت را همراهی کرده‌اند، افزود: دولت باید از ظرفیتی که در کشور وجود دارد و قوای قضائیه و مقننه با دولت همفکر و هم‌راستا هستند، استفاده کند.

وی تاکید کرد: اگر تورم کنترل شود و ثبات در بازار مالی اتفاق بیفتد، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بر تولید بیشتر و باکیفیت‌تر متمرکز می‌شوند؛ رشد تولید نیز با این اقدام رخ خواهد داد و شعار سال به نحو مطلوب محقق خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم درباره تأثیر تغییر مدیران بر امور اقتصادی و رسیدن به اهداف سازمانی و دولت مستقر اظهار کرد: انتخاب مدیر توانمند باید همراه با شاخص‌هایی باشد. شاخص‌های مدیریتی، تحصیلی، تجربی، انگیزه، تلاش، جوان‌گرایی و نگاهی که فرد برای تلاش جهادی دارد، اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: اینکه انتظار داشته باشیم با تغییر یک مدیر مشکلات اقتصادی حل و فصل شود، به تنهایی محقق نخواهد شد. باید از مدیرانی استفاده کنیم که تخصص و تجربه کافی داشته و بر حوزه کاری خود مسلط باشند. اگر این موارد در انتخاب یک مدیر رعایت نشود، مشکلات هم حل نمی‌شود و حتی مضاعف خواهد شد. برخی نیز با سوءاستفاده‌هایی تنها به دنبال رزومه‌سازی و کسب تجربه هستند.

سلیمی تصریح کرد: امروز دوران آزمون و خطا گذشته است و اگر فردی را که صلاحیت‌های مدیریتی و کاری در یک بخش را ندارد، به عنوان مدیر یک دستگاه یا سازمان انتخاب کنند؛ در ابتدا ظلم به همان فرد و در ادامه ظلم به جامعه، وزارتخانه مربوطه و در سطح کلان ظلم به نظام و ملت ایران است.

کد خبر 650725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.