تولید یکی از مسائل اساسی کشور است

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون از موضوع دانش‌بنیان آن‌گونه که باید استفاده نکرده‌ایم و ما باید کاری کنیم که جوانان و نخبگان از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی» اظهار کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته بیشتر شعارها را بر سه مبنای اشتغال، تولید و اقتصاد مطرح کردند، این موضوع نشان می‌دهد که تولید و مسئله اقتصادی یکی از مسائل اساسی کشور است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضائیه باید چرخه تولید را به جایی برسانند که مردم در مسائل اقتصادی، معیشت و اشتغال مشکلی نداشته باشند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به این‌که دنیا در حال پیشرفت است، تکنولوژی‌های جدید می‌تواند کمک کند تا زودتر به نتیجه برسیم و تولیدات بیشتری داشته باشیم؛ از این‌رو قشر عظیمی از جوانان تحصیل‌کرده و نخبگان فرصت استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان را دارند که باید بتوانند از ظرفیت به وجود آمده استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکان اشتغال نخبگان در ادارات دولتی به خوبی فراهم نیست اما با وجود شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم از ظرفیت نخبگان استفاده کنیم و آن‌ها ایده‌های خود را آماده کنند و به ظهور برسانند. باید بتوانیم از ظرفیت جوانان و نخبگان در تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کنیم و پیشرفت‌های فراوانی به دست آوریم.

سلیمی با بیان این‌که تاکنون از بحث دانش‌بنیان آن‌گونه که باید استفاده نکرده‌ایم، گفت: بسیاری از جوانان در کشورهای دیگر در راستای فناوری دانش‌بنیان کار می‌کنند و ما باید کاری کنیم که جوانان و نخبگان از این ظرفیت استفاده کنند و شعار رهبر معظم انقلاب و پیگیری‌های مجلس و دولت و نیز امید و پشتیبانی برای جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان به همراه داشته باشد، تا سال ۱۴۰۱ را با قدرت و توان بیشتری در این حوزه به پیش ببریم.

کد خبر 564126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.