سلامت قلبی عروقی خطر مرگ‌ومیر را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سلامت قلبی عروقی بالاتر خطر بروز مرگ‌ومیر به هر دلیلی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری قلبی عروقی (CVD) یکی از مهمترین علل مرگ‌ومیر جهانی است، عوامل گوناگونی مانند چاقی، رژیم غذایی نامناسب، نداشتن فعالیت بدنی، چربی خون، سیگار کشیدن، دیابت و فشار خون بالا خطر بروز بیماری قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی ارتباط بین سلامت قلبی عروقی و مرگ‌ومیر به هر علتی، مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به ۱۹۹۵۱ بزرگسال بالای ۲۰ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. محققان عواملی مانند رژیم غذایی، میزان خواب، وضعیت سیگار کشیدن، سطح چربی خون، فشار خون و میزان فعالیت بدنی افراد شرکت‌کننده در مطالعه را نیز در نظر گرفتند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سلامت قلبی عروقی بالاتر خطر بروز مرگ‌ومیر به دلیل بیماری‌های قلبی یا هر علت دیگر را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

به گفته پژوهشگران، داشتن فعالیت بدنی نقش مهمی در بهبود سلامت قلب و پیشگیری از مرگ‌ومیر برعهده دارد. مصرف سیگار نیز عامل مهم دیگر در این زمینه است و پس از آن پیروی کردن از رژیم غذایی سالم بر حفظ سلامت قلب و عروق و کاهش خطر مرگ‌ومیر نقش موثری دارد. علاوه بر این، خواب باکیفیت و کافی، سطح مناسب کلسترول خون و حفظ فشار خون در محدوده مناسب به بهبود سلامت قلب و عروق کمک شایانی می‌کند.

کد خبر 652301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.