خودتحریمی ایران در حوزه کنترل مصرف انرژی

یک دکترای آینده‌پژوهی و مدیریت انرژی گفت: در حال حاضر متأسفانه ایران در حوزه مصرف انرژی دچار خود تحریمی شده است و عملاً در کشور با نداشتن استراتژی به کشورضربه وارد کرده‌ایم.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات لازم در جهت کنترل مصرف آب در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر تقریباً برای تولید تجهیزات مربوط به مصرف آب کشوری خودکفا به‌شمار می‌رویم.

وی افزود: با توجه به این مسئله می‌توانیم با در نظر گرفته قانون و استراتژی صحیح تجهیزات کم مصرف را به طور رایگان برای کنترل مصرف آب در اختیار مردم قرار دهیم.

این دکترای آینده‌پژوهی و مدیریت انرژی ادامه داد: در حال حاضر برای کنترل مصرف آب، می‌توانیم تجهیزات مربوط به این حوزه را در اختیار مردم قرار دهیم، همچنین باید سیستم آب خاکستری را نیز در کشور برقرار کنیم.

وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که مسائلی مانند استفاده از آب خاکستری در سازمان نظام مهندسی مطرح شده، اما متأسفانه قانون و استراتژی محکمی وجود ندارد که بتواند این طرح‌ها را به مرحله عملیاتی هدایت کند.

صفریان با اشاره به اهمیت وجود قانون و استراتژی گفت: در حال حاضر متأسفانه ایران در حوزه مصرف انرژی دچار خود تحریمی شده است و عملاً در کشور با نداشتن استراتژی به کشور ضربه وارد کرده‌ایم.

وی افزود: در صورتی که قوانین بالادستی مطلوبی وجود داشت، می‌توانستیم در حوزه کنترل مصرف آب از تمام پتانسیل موجود در کشور استفاده، تجهیزات کم مصرف را در مناطق مسکونی عرضه و سیستم استفاده از آب خاکستری را اجرا کنیم.

کد خبر 651941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.