رویای داشتن آسمانی بدون آلودگی چگونه تحقق می‌یابد؟

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: با در نظر گرفتن عواملی مانند تولید انرژی، مدیریت، نحوه مصرف و ساخت تجهیزات استاندارد، می‌توانیم به دنیایی بدون آلودگی هوا دست‌ یابیم و به موجب این مسئله، دیگر فعالیت‌های اقتصادی برای جلوگیری از آلودگی تعطیل نخواهد شد.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عملکرد کشور در حوزه انرژی اظهار کرد: در حال حاضر اگر شرایط موجود در حوزه انرژی را با گذشته و برنامه‌های توسعه مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که عملکرد مطلوبی نداشته‌ایم.

وی افزود: متأسفانه جایگاه ایران در برنامه‌های حوزه انرژی نسبت به گذشته پیشرفتی نداشته است و عملکرد کشور باعث شده است که با مشکلاتی مانند قطعی گاز یا بحران برق مواجه شویم.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: درواقع عاملی که باعث شده است با معضلاتی در حوزه انرژی مواجه شویم، وجود مشکلاتی است که در حوزه تولید، مدیریت، نحوه مصرف، ساخت تجهیزات استاندارد و استراتژی مشاهده می‌شود.

وی تاکید کرد: تمام این عوامل در کنار یکدیگر زنجیره‌ای را شکل می‌دهد و این عوامل مانند قطعه‌های پازل به واسطه عملکرد مردم و مسئولان در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد تا استراتژی کشور را شکل دهد.

صفریان خاطرنشان کرد: درواقع زمانی می‌توانیم آینده‌ای مطلوب برای حوزه انرژی کشور پیش‌بینی کنیم که به این عوامل توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل انرژی گفت: با در نظر گرفتن عواملی مانند تولید انرژی، مدیریت، نحوه مصرف و ساخت تجهیزات استاندارد، می‌توانیم به دنیایی بدون آلودگی هوا دست یابیم و به موجب این مسئله، دیگر فعالیت‌های اقتصادی برای جلوگیری از آلودگی تعطیل نخواهد شد.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر صنایع کشور مجبورند از سوخت‌های فسیلی استفاده کنند که این مسئله منجر به آلودگی هوا شده است؛ در حال حاضر هوایی که مردم تنفس می‌کنند، به شدت سرطان‌زا است.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در حوزه انرژی برنامه مطلوبی تدوین کنیم، باید از تولید تا مصرف جامعه را درگیر این مسئله کنیم و براساس برنامه توسعه‌ای که تعریف می‌شود، تلاش کنیم که به جایگاه مطلوبی دست یابیم.

کد خبر 641088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.