ایجاد وزارت «انرژی» می‌تواند بسیاری از چالش‌ها را رفع کند

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: در صورت وجود وزارت انرژی می‌توانیم تمام مسائل و مشکلات موجود را به‌صورت تخصصی بررسی کرده و براساس استراتژی دولت به‌نحوی برنامه‌ریزی کرد که در این حوزه به نتیجه مطلوب دست یافت.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات لازم برای بهبود وضعیت انرژی در کشور و لزوم پرداختن تخصصی به مباحث انرژی در وزارتخانه متبوع اظهار کرد: برای بهبود وضعیت انرژی ابتدا باید هدف خود را از اقدامات این حوزه مشخص کنیم.

وی افزود: درصورتی که مدنظر داشته باشیم مشکلات انرژی را به‌صورت مقطعی رفع کنیم اقداماتی که تاکنون انجام داده‌ایم، کارساز است.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: در تابستان پیش‌رو نیز می‌توان به نحوی برنامه‌ریزی کرد که با مشکل کمبود برق مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: با این حال برای اینکه مشکلات حوزه انرژی را به صورت اساسی مرتفع کنیم، نخستین مسئله‌ای حائز اهمیت ایجاد وزارت انرژی است.

صفریان در رابطه با اهمیت ایجاد وزارتخانه انرژی گفت: برای اینکه در حوزه انرژی بتوانیم به صورت اساسی حرکت کنیم باید مانند کشورهای توسعه‌یافته وزارت ویژه مباحث انرژی داشته‌باشیم سپس استراتژی میان‌مدت و بلند مدتی برای آن تعیین کنیم.

وی افزود: در صورت وجود وزارت انرژی می‌توانیم تمام مسائل و مشکلات موجود را به‌صورت تخصصی بررسی کرده و براساس استراتژی دولت به‌نحوی برنامه‌ریزی کرد که در این حوزه به نتیجه مطلوب دست یافت.

کد خبر 664277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.