بهترین شهرهای جهان برای پیاده‌روی در سال ۲۰۲۳

بهترین شهرهای جهان برای پیاده‌روی در سال ۲۰۲۳ شامل هانوی ویتنام، سیدنی استرالیا، بوینس آیرس آرژانتین، ویندهوک نامیبیا، کوسکوی پرو، پاریس فرانسه و آتن یونان می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیاده‌روی، یکی از بهترین روش‌ها برای آشنایی با فرهنگ مردم یک شهر و دیدن جاذبه‌های دیدنی آن است. بهترین شهرهای پیاده‌روی جهان، مقصدهای مناسبی برای گشت‌وگذار مسافران و عابران پیاده هستند. معماری و فضای این شهرها به گونه‌ای طراحی شده است که گردشگران می‌توانند با خیال راحت از بناهای تاریخی و معماری منحصربه‌فرد آن دیدن کنند و از طبیعت زیبای این شهرها لذت ببرند. همچنین افراد در این مکان‌ها می‌توانند با ساکنان شهر و مسافران دیگر آشنا شوند و دوستان جدیدی پیدا کنند. در ادامه به معرفی بهترین شهرهای جهان برای پیاده‌روی در سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

هانوی، ویتنام

محله قدیمی هانوی، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های پایتخت ویتنام شناخته می‌شود و یکی از بهترین مکان‌های جهان برای گشت‌وگذار مسافران است. در این شهر می‌توان فرهنگ زندگی مردم بومی را با پیاده‌روی در خیابان‌های آن از نزدیک مشاهده کرد. فرهنگ مردم هانوی با دوچرخه‌سوارانی که گل‌های تازه را در کنار جاده‌ها می‌فروشند، زنده می‌شود. بهترین زمان برای پرسه زدن در خیابان‌های این شهر صبح زود و قبل از شروع گرمای روز است.

سیدنی، استرالیا

شهر سیدنی به دلیل زیبایی منحصربه‌فرد و دارا بودن ساختمان‌هایی مانند پل هاربر و خانه اپرا که بر فراز اقیانوس آرام سر به فلک کشیده است، شهرت زیادی در جهان دارد. این شهر منزلگاه ساختمان‌های قرن نوزدهم منطقه تجاری مرکزی و یک خیابان ساحلی ویژه عابران پیاده است. گردشگران هنگام قدم زدن در باغ‌های گیاه‌شناسی، می‌توانند از مناظر زیبای سیدنی و جاذبه‌های توریستی بی‌نظیر آن دیدن کنند.

بهترین شهرهای جهان برای پیاده‌روی در سال ۲۰۲۳

بوینس آیرس، آرژانتین

معماری زیبای پایتخت آرژانتین، باعث شکل‌گیری محله‌های متمایز در این شهر شده است که هر کدام فرهنگ خاص خود را دارند و این فرهنگ در تئاترها و سالن‌های اپرا و گالری‌های هنری خارق‌العاده آن منعکس می‌شود. گردشگران هنگام قدم زدن در شهر زیبای بوینس آیرس می‌توانند از چشم‌انداز خیابان‌های پردرخت آن و تماشای خانه‌های پر جنب و جوشی که بر فراز پیاده‌روهای شلوغ قرار دارند، لذت ببرند. محله لابوکا (La Boca) به خاطر معماری خلاقانه و دیوارهای رنگارنگ خود در جهان معروف است و یکی از پربازدیدترین مکان‌ها برای گردشگران محسوب می‌شود. همچنین در این شهر جاذبه‌های زیادی مانند موزه‌ها، بازارها و بناهای تاریخی برای بازدیدکنندگان وجود دارد و تأثیرات فرهنگ فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی در گالری‌های آن به چشم می‌خورد.

ویندهوک، نامیبیا

ویندهوک، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور آفریقایی نامیبیا است که جاذبه‌های طبیعی زیادی را در خود جای می‌دهد. گردشگران با پیاده‌روی در خیابان‌های این شهر می‌توانند در مورد فرهنگ و تاریخ نامیبیا، اطلاعات خوبی به دست آورند. نگرش منحصربه‌فرد مدیران شهر ویندهوک برای ایجاد فضای ویژه عابران پیاده و گذرگاه‌هایی که به ساختمان‌هایی با نماهای پاستلی رنگ و خانه‌های زیبا منتهی می‌شود، باعث شده است افراد زیادی از این شهر زیبا دیدن کنند و از گشت‌وگذار در مراکز خرید، بازارهای محلی و جاذبه‌های دیدنی آن لذت ببرند.

کوسکو، پرو

شهر تاریخی کوسکو، گنجینه‌های معماری بی‌نظیری شامل معابد باستانی، کاخ‌ها، قلعه‌ها و کلیساها را در خود جای می‌دهد، می‌شود. محله‌های مختلف شهر با خیابان‌های سنگ‌فرش شده به هم متصل شده‌اند و مجموعه‌ای بی نظیر از بناهای تاریخی، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها در آن‌ها به چشم می‌خورد. این شهر که در جایگاه هفتم بهترین شهرهای جهان برای پیاده‌روی در سال ۲۰۲۳ قرار دارد، محل قرارگیری میدان پلازاد، کلیسای جامع کوسکو و گالری‌های هنری بی‌نظیری است که گردشگران را از گوشه و کنار دنیا به‌سوی خود جذب می‌کند.

بهترین شهرهای جهان برای پیاده‌روی در سال ۲۰۲۳

پاریس، فرانسه

پاریس، یکی از پیاده‌روترین شهرهای جهان است که کاخ‌های سلطنتی، محله‌های تاریخی، باغ‌های باشکوه و موزه‌های مدرن را در خود جای می‌دهد. گردشگران می‌توانند در پیاده‌روهای عریض خیابان شانزلیزه قدم بزنند و از ساختمان‌های سر به فلک کشیده و درختان تنومند آن دیدن کنند. همچنین گشت‌وگذار در سواحل رودخانه سن و خیابان‌های عجیب و غریب شهر نور نیز برای بازدیدکنندگان خالی از لطف نیست. جزیره ایل دولاسیته (le de la Cité) نیز که روی رود سن قرار دارد، جاذبه‌های بسیاری مانند کلیسای سن شاپل و کلیسای نوتردام در خود جای داده است.

آتن، یونان

شهر آتن دارای جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیری است که شکوه یونان را به تصویر می‌کشد. دهمین شهر دوستدار پیاده‌روی در جهان دارای خیابان‌های ویژه‌ای است که برای گشت‌وگذار عابران پیاده طراحی شده است. قدم زدن در مناطق خوش‌منظره آتن از مرکز شهر، بازدیدکنندگان را به دامنه‌های صخره‌ای می‌برد که آکروپولیس در آن قرار دارد. آن‌ها می‌توانند با قدم زدن در مسیر صخره مقدس تا خرابه‌های رو به ویرانی که معماری بی‌نظیر و اساطیر یونان باستان را نشان می‌دهد، از مناظر زیبای شهر که تا دریا امتداد دارد، دیدن کنند.

بهترین شهرهای جهان برای پیاده‌روی در سال ۲۰۲۳

ترجمه از: لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 651486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.