دعای روز سوم ماه رمضان ۱۴۰۲ + متن و ترجمه

دعای مخصوص روز سوم ماه مبارک رمضان در این مطلب آماده شده است.

به گزارش ایمنا، برای هر روز ماه مبارک رمضان، دعاها و اعمالی توصیه شده که فضیلت زیادی دارند.

دعای روز سوم ماه مبارک رمضان

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اللهمّ ارْزُقنی فیهِ الذّهْنَ و التّنَبیهَ و باعِدْنی فیهِ من السّفاهة و التّمْویهِ و اجْعَل لی نصیباً مِنْ کلّ خَیْرٍ تُنَزّلُ فیهِ بِجودِکَ یا أجْوَدَ الأجْوَدینَ.

خدایا روزی کن مرا در آن روز هوش و خودآگاهی را و دور بدار در آن روز از نادانی و گمراهی و قرار بده مرا بهره و فایده از هر چیزی که فرود آوردی در آن به بخشش خودت، ای بخشنده‌ترین بخشندگان. (مفاتیح الجنان)

دعای روز سوم ماه رمضان ۱۴۰۲ + متن و ترجمه

تفسیر دعای روز سوم ماه رمضان

در دعای روز سوم از خدا درخواست ذهن و حافظه می‌کنیم و می‌گویم خدایا در این ماه رمضان کاری کن که من هوشیار بشوم. یکی از نعمت‌های بزرگ خدا ذهن است. لازمه داشتن ذهن و حافظه خوب ترک گناه است، زیرا علم یک نوع فضیلت و برتری است و خدا این برتری را به شخص گناه کار نمی‌دهد.

در ادامه از خدا طلب بیداری از خواب غفلت می‌کنیم. بسیاری از انسان‌ها در غفلت هستند. انسان آگاه و هوشیار در زندگی بهتر عمل کرده و از آن لذت می‌برد.

در این دعا می‌گوییم خدایا در این روز مرا از کارهای باطل و سفیهانه دور گردان و هر کار خیری که در ماه رمضان نازل کرده‌ای نصیبی از آن کار خیر به من برسان. از خدا می‌خواهیم که ما را یاری کند غیبت نکنیم، دروغ نگوییم و کارهای خیر انجام دهیم. از خدا بخواهیم که در ماه رمضان توفیق روزه داری، خواندن نماز شب و دوستی با خدا و استغفار را به ما عطا کند

کد خبر 649984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماش FR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 0
    عالی
  • جواد IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    خیلی دعای خوبی بود سبک شدم تشکر انشاا... ک خدای مهربون و بزرگ کمکمون کنه