آخرین پیش‌بینی وضعیت هوا و بارش‌های کشور + جزئیات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی امروز در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد و بیشینه بارش در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی امتداد البرز شرق و جنوب شرق، پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این سامانه فردا در شرق و بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب شهر فعال است و به تدریج از اواخر وقت از شرق کشور خارج خواهد شد. بعدازظهر روز جمعه در بخش‌هایی از شمال غرب، بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بعدازظهر روز شنبه با ورود سامانه جدید از سمت غرب، بارش در بخش‌هایی از غرب، مرکز و دامنه‌های زاگرس شمالی و البرز غربی شروع می‌شود. فعالیت این سامانه بارشی یکشنبه تشدید شده و گستره آن استان‌های واقع در نیمه غربی کشور و ارتفاعات جنوب شرق را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این پنج روز، بارش به شکل رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و نقاط سردسیر به شکل برف و در مناطق مستعد با ریزش تگرگ همراه است. امروز در نیمه غربی کشور، مرکز استان‌های واقع در دامنه‌های البرز و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نواحی غرب و شمال کشور، کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: از امروز تا پنجشنبه در نیمه شرقی، مرکز، جنوب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه در جنوب غرب، افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود؛ همچنین دریای خزر امروز و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا جمعه مواج خواهد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید، رگبار باران و احتمال رعدوبرق بیشینه ۱۳ و کمینه ۳ است و در روز _‌پنجشنبه سوم فروردین‌ماه_ قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۱۷ و کمینه صفر پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 649398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.