ادامه همکاری معلمان خرید خدمت را نباید به موفقیت در آزمون گره زد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه مدیران مسئول در سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش به یک‌باره میانه راه فعالیت این افراد، سخن از برگزاری آزمون را مطرح کردند منصفانه نیست؛ هرچند آن مجموعه‌ها هم محدودیت‌هایی دارند و قصدشان تعیین شاخص‌هایی برای انتخاب معلم است.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره شرط برگزاری آزمون برای معلمان خرید خدمت اظهار کرد: این گروه از معلمان در مقطعی که نظام تعلیم و تربیت دست خالی بود، شانه‌هایشان را زیر بار مسئولیت معلمی در مجموعه بزرگ علمی و فرهنگی آموزش و پرورش گذاشتند تا خلأ بازنشستگی شمار زیادی از معلمان در این وزارتخانه احساس نشود.

وی افزود: این افراد زمانی که نظام تعلیم و تربیت نیاز به نیرو داشت، داوطلبانه ورود کردند. برخی بیش از ۱۰ سال در سنگر تعلیم و تربیت فعالیت کردند و شماری از این افراد حتی بیمه هم نداشتند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم با بیان اینکه زندگی این قشر به این کار گره زده شده است تصریح کرد: اینکه مدیران مسئول در سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش به یک‌باره و میانه راه فعالیت این افراد، سخن از برگزاری آزمون را مطرح کردند منصفانه نیست؛ هرچند آن مجموعه‌ها هم محدودیت‌هایی دارند و قصدشان تعیین شاخص‌هایی برای انتخاب معلم بوده است.

وی با اشاره به نطق روز گذشته خود درباره اینکه باید تدابیری اتخاذ کرد که زمینه ناامیدی و نارضایتی در قشر فرهنگی را بیش از این فراهم نکنیم، ادامه داد: اگر این افراد در آغاز راه بودند برگزاری آزمون منطقی بود تا توان علمی و مهارتی آن‌ها محرز شود؛ کسی هم به این امر اشکال نمی‌گرفت؛ اما این گروه راه را طی کرده‌اند و با اصول آشنا هستند، بنابراین اگر به دنبال رشد این مجموعه هستیم بهتر است با برپایی و تقویت دوره‌های مهارت‌افزایی، دانش‌افزایی و ضمن خدمت این موضوع را پیگیری و مشکلات آن را حل و فصل کنیم.

منتظری اظهار کرد: با این پیشنهاد که در نطق هم مطرح شد، امیدواری در این مجموعه شکوفا می‌شود و نارضایتی هم ایجاد نمی‌شود، ضمن اینکه زمینه همکاری منطقی را فراهم آورده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه با اصل آزمون از نگاه سازمان امور استخدامی موافق هستیم، افزود: حرف و سخن آموزش پرورش و سازمان امور استخدامی این است که نیاز ما در امر پذیرش نیرو محدود است، بنابراین باید از آزمون ورودی استفاده کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به هر دلیلی همه راه‌ها و روش‌ها سنجیده شود و تنها راه باقی مانده آزمون باشد، اصل عدالت در رقابت حکم می‌کند برای مجموعه‌ای از افراد به‌کارگیری شده که در این سال‌ها کار و تلاش کرده‌اند، امتیازهایی قائل شوند و با سایر متقاضیان به آنها یکسان نگاه نکنند تا دغدغه‌های آنها نیز کمتر شود.

وی ادامه داد: در مقطعی پیش‌بینی شده بود که از این نیروها استفاده شود؛ امروز گناه این افراد چیست که برای به‌کارگیری آن‌ها شرط آزمون مطرح شده است؟ اگر همان ابتدا آزمون ورودی برای این عده هم برگزار شده بود، امروز زمینه نارضایتی ایجاد نمی‌شد، پس باید این لطف و کرامت را در حق معلمان کامل کرد.

کد خبر 648043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.