روند گزینش فرایندی پویاتر و دقیق‌تر از گذشته می‌شود

مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان به‌زودی نیمه متمرکز خواهد شد و دانشجویان این دانشگاه از بهمن ماه به کلاس خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحسین داوودالموسوی امروز _چهارشنبه نوزدهم بهمن_ در گردهمایی گزینش‌گران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت علی (ع) و دهه مبارک فجر، اظهار کرد: مهم‌ترین شاخصه‌ای که خداوند متعال به انسان داده انتخاب و اختیار است و این معنا، در وجود شمر و حر مصداق بارز می‌یابد.

وی با بیان اینکه شهید حججی به‌عنوان یک پاسدار ساده از یک شهر کوچک برخاسته و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) تبدیل به حجت خدا شده است، زیرا این شهید گرانقدر برای رضای خدا کار کرد، افزود: در گزینش چنین شعاری داریم و معتقدیم کار باید تنها برای رضای خدا انجام شود.

مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش انجام گزینش را کاری مستند به آیات، روایات و توصیه‌های بزرگان نظام دانست و تصریح کرد: خداوند متعال با بیان عبارت «ان االله یامرکم ان تعدوا الامانات الی اهل‌ها» اهمیت موضوع گزینش را متذکر می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جایگاه گزینش ترسیم شده است، گفت: تأکید شده که این فرایند حتی برای انتخاب مدیران نیز باید طی شود و انتخاب مدیران آموزش و پرورش باید براساس شایسته‌سالاری و پیشگامی در ارزش‌های الهی و انسانی باشد.

داوودالموسوی اظهار کرد: ضوابط گزینش مدت‌ها است که به روز نشده است و با قوانین مربوط به سال ۱۳۸۹ نمی‌توان در سال ۱۴۰۱ گزینش مناسب و درستی انجام داد.

وی با اشاره به اینکه بازنگری در قوانین و ضوابط گزینش آغاز شده و در گام‌های نهایی است، اضافه کرد: امیدوارم که آئین‌نامه جدید به زودی اجرایی و بسیاری از مشکلات موجود رفع شود.

مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش با هشدار درباره این موضوع که فرصت گزینش آموزش و پرورش برای برآورده کردن مطالبات بیانیه گام دوم تا چند سال دیگر به پایان می‌رسد، تاکید کرد: نیروهایی که گزینش شده و وارد آموزش و پرورش می‌شوند، ۳۰ سال فعالیت خواهند کرد و در نتیجه ما به پایان دوره ۴۰ ساله گام دوم انقلاب خواهیم رسید.

وی ضمن تشریح این آمار که درحال حاضر به ازای هر ۱۲ نفر فرد معرفی شده به گزینش آموزش و پرورش، ۱۰ نفر پذیرفته می‌شوند، گفت: این در صورتی است که کار معلم بسیار حساس‌تر است و باید در گزینش آن حساسیت بیشتری به خرج داد.

داوودالموسوی بسیار از مشکلات امروز گزینش را میراث گذشته دانست و اظهار کرد: این مسئله با دعوت نیروهای تازه نفس به گزینش به‌صورت تمام وقت و پاره‌وقت قابل حل است. افراد زیادی علاقه‌مند به همکاری با هسته‌های گزینش هستند و شناسایی و به‌کارگیری این افراد باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن بیان این خبر که دانشگاه فرهنگیان به‌زودی نیمه متمرکز خواهد شد و دانشجویان این دانشگاه از بهمن ماه به کلاس خواهند رفت، افزود: با این اقدام هسته‌های گزینش از شهریور تا بهمن برای کار فرصت خواهند داشت تا برخلاف سال ۱۴۰۱ که گزینش در ۱۸ روز انجام شد، این کار با حوصله و دقت بیشتری انجام گیرد.

مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: براساس قانون تا زمان استخدام قطعی، گزینش می‌تواند صلاحیت افراد را رد کند و در دانشگاه فرهنگیان هم هر لحظه که گزارشی دریافت شد، گزینش، مجاز به ورود و بررسی پرونده فرد است.

وی قانون متعهدان خدمت را از دیگر چالش‌های پیش‌روی گزینش دانست و افزود: اشکالاتی به این قانون وارد است که به دستور وزیر اصلاحیه‌ای برای آن نوشته شده است و به زودی برای بررسی به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

داوودالموسوی خاطرنشان کرد: روند هیئت مرکزی گزینش در دوره جدید کامل تغییر کرده است و امیدواریم به زودی فرآی ۶ ند گزینش پویاتر و دقیق‌تر از گذشته شود.

کد خبر 639896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.