هواشناسی امروز ایران + پیش‌بینی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم اسفندماه_ در مناطقی از غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز شرق و استان کرمان، بارش پراکنده باران، احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل دریای خزر نیز وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما همراه با پدیده ابرناکی و بارش باران و در ارتفاعات البرز شرقی بارش برف خواهد داد، افزود: فردا با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در نوار شرقی کشور، بارش پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش در استان‌های کرمانشاه، خوزستان، ایلام و لرستان همراه با احتمال رخداد تگرگ و تندباد لحظه‌ای خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: همچنین در مناطقی از یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و سواحل شمالی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های مرزی شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد همراه با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه گستره فعالیت این سامانه بارشی در غرب و شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال و شرق خوزستان خواهد بود و در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، زنجان، قزوین، البرز و تهران، شاهد بارش برف خواهیم بود.

ضیائیان با بیان اینکه در سواحل دریای خزر نیز رگبار باران و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد، گفت: روز جمعه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی و در مناطق مرزی واقع در نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در البرز، تهران و سمنان، رگبار پراکنده و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: روز شنبه در ارتفاعات شرقی البرز و ارتفاعات کرمان و جنوب استان سیستان‌وبلوچستان، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. این سامانه به تدریج از شرق کشور خارج خواهد شد و در نیمه غربی کشور، جوی آرام همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش دما رخ خواهد داد و ماندگاری هوای خنک تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت؛ همچنین امروز و فردا، دریای خزر و در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه، نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، قسمتی ابری و مه رقیق، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۱۸ و کمینه ۹ است و در روز _‌چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفندماه_ قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و مه رقیق، گاهی وزش باد با بیشینه ۲۰ و کمینه ۱۰ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 647805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.