احکام قطعی رتبه‌بندی برای همه مشمولان صادر شده است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۹۳۰ هزار همکار بازنشسته و شاغل مشمول رتبه‌بندی داریم، گفت: احکام قطعی رتبه‌بندی تا امروز برای همه مشمولین صادر شده، مگر همکاری که ثبت مدارک نکرده باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، صادق ستاری‌فرد در حاشیه آئین اختتامیه هفدهمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان که در ساختمان مرکزی وزرات آموزش و پرورش برگزار شد، درباره ادامه همکاری نیروهای غیررسمی با آموزش و پرورش، اظهار کرد: معلمانی داریم که غیررسمی به آموزش و پرورش کمک می‌کنند. بر اساس مجوز سازمان اداری استخدامی تمدید قرارداد آنها برای سال آینده وجاهت ندارد و باید در آزمون شرکت کنند.

وی افزود: این فرصت فراهم شده که این افراد در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که تا ساعت ۲۴ امشب مهلت دارد، شرکت کنند. معلمان خرید خدماتی، ۱۹ هزار و ۸۶۱ نفر هستند و حداقل و حداکثر سن شرکت در آزمون استخدامی ۲۰ و ۴۰ سال پیش‌بینی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۹۳۰ هزار همکار بازنشسته و شاغل مشمول رتبه‌بندی داریم، گفت: احکام قطعی رتبه‌بندی تا امروز برای همه مشمولان صادر شده است، مگر برای فردی که ثبت مدارک نکرده باشد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد توزیع رتبه‌ها منطقی است، اما اگر همکاران اعتراضاتی دارند، چارچوبی پیش‌بینی شده است که اگر نسبت به هر یک از موارد و شایستگی‌ها که احساس کردند کمتر دیده شده اعتراض دارند، اعتراض خود را ثبت کنند. به اعتراضات رسیدگی می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد. بر اساس مفاد آئین‌نامه، چارچوبی پیش‌بینی شده و نحوه رسیدگی ابلاغ می‌شود؛ اعتراضات به نحوی دنبال خواهد شد که حقی تضییع نشود.

ستاری‌فرد در پاسخ به اینکه فرهنگیان گلایه‌های بسیاری نسبت به رتبه‌هایشان دارند و حتی افرادی را داشته‌ایم که با ۳۰ سال خدمت فاقد رتبه شده‌اند، گفت: رتبه‌بندی و ارزیابی، به دست انسان انجام شده و خطا دارد که این خطاها را هم رد نمی‌کنیم. فرآیند ارزیابی ما مجدد قابل بازنگری است و به مشکلات از جمله آن‌ها که سنوات خدمتی بالا دارند یا آن‌ها که ارزیاب به مدارکشان امتیاز نداده است، رسیدگی می‌کنیم؛ البته تمام این موارد مشروط به ثبت اعتراضات، قابل بررسی مجدد هستند.

وی با اشاره به زمان رسیدگی به اعتراضات، ادامه داد: معلمان از روزی که رتبه خود را مشاهده می‌کنند، ۱۰ روز فرصت دارند که نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند. تاکنون حدود ۳۱ درصد همکاران نسبت به حکم خود اعتراض داشته‌اند و حدود ۷۰۰ هزار نفر نیز می‌توانند احکام خود را ببینند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نیروهای اداری طبق قانون مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند، تنها این امکان پیش‌بینی شده که مشمولان بخشنامه ۲۳۰ اگر به مدرسه برگردند مشمول شوند. پیگیر پرداخت مطالبات فرهنگیان نیز هستیم.

کد خبر 647534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.