مشارکت دانش‌آموزان، سرخط فعالیت‌های فرهنگی است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: سرخط فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی، مشارکت و فعالیت دانش‌آموزان، مشارکت اولیا و مشارکت معلمان در امور تربیتی است.

به گزارش ایمنا، اصغر باقرزاده با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به‌منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی و پرورشی سال آینده با توجه به بودجه مصوب این معاونت برای سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: معاونت پرورشی باید به‌سمت تدوین سیاست، نظارت و سپس ارزیابی اثربخشی پیش رود.

وی با بیان اینکه در حوزه پرورشی نباید آئین‌نامه، ابلاغیه و دستورالعمل اجرایی زیادی صادر شود، افزود: باید سرخط‌ها مشخص و اعلام شود؛ سرخط فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی، مشارکت و فعالیت دانش‌آموزان، مشارکت اولیای دانش‌آموزان و مشارکت معلمان در امور تربیتی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: استفاده از متون درسی در برنامه‌های درسی باید در اولویت قرار بگیرد؛ با اعلام موارد ذکر شده، معاونان پرورشی و مربیان تربیتی ما در مدارس می‌توانند با خلاقیتی که دارند برنامه‌های پرورشی و فرهنگی را خود برای مدرسه طراحی کنند و در این صورت دیگر لازم نیست ما بخشنامه‌ای صادر کنیم. مدارس باید سیاست‌های وضع شده را براساس مقتضیات خود دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه بودجه معاونت پرورشی نیز با وجود اینکه اندک است، عملکردی هزینه خواهد شد، خاطرنشان کرد: درواقع اگر برنامه‌ای خلاق در حال اجرا است و تأثیر تربیتی بیشتری دارد، بودجه بیشتری به آن تعلق می‌گیرد؛ به‌عنوان مثال طرح «تئاتر درسی» از میناب استان هرمزگان آغاز و حمایت شد و به سطح استانی و کشوری رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 648611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.