برنامه‌ریزی در چارچوب زمان‌بندی مشخص راهکاری مهم برای رفع مشکلات است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه‌ریزی در چارچوب زمان‌بندی مشخص راهکاری مهم برای رفع مشکلات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد موسوی امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم اسفند_ در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اردل ضمن تأکید بر اهیمت مفهوم پیشگیری از وقوع جرم ضمن قدردانی از حضور اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اردل اظهار کرد: بر رسالت خطیر مسئولان ادارات در شرایط حساس کنونی همچون تحریم، خشکسالی و مخاطرات زیست‌محیطی تأکید داریم که برنامه‌ریزی برای هماهنگی و هم‌افزایی و تداوم جلسات نظامند و هماهنگ اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم عامل مهم و کلیدی در پیشبرد اهداف عالیه و کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی است.

وی راهکار رفع مشکلات موجود را ایجاد برنامه‌ریزی در چارچوب زمان‌بندی مشخص در حوزه قوانین حکومتی دانست و گفت: عزم و اراده جهادی از طریق مشارکت افراد معتمد و ریش‌سفیدان و متنفذان در حوزه‌های مردمی از عوامل مهم مبارزه با آسیب‌ها و معضلات اجتماعی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال و بختیاری افزود: تقویت روحیه و انگیزه‌ی فردی و اجتماعی در شرایط موجود و استفاده از ظرفیت‌های آشکار و پنهان منابع بومی و محلی شامل معتمدان و ریش سفیدان و مصلحان و حکمان قرآنی با توجه به بافت سنتی و مذهبی شهرستان و پایبندی مردم این شهرستان به ارزش‌های اصیل دینی و قومی و سنتی لازمه موفقیت در پیشبرد اهداف پیشگیرانه است.

وی با اشاره به سرقت علائم راهنمایی و رانندگی گفت: تبدیل تجهیزات فلزی جاده‌ای و علائم راهنمایی و رانندگی به کامپوزیت، سبب کاهش محسوس موارد سرقت تجهیزات مذکور شده است.

موسوی تصریح کرد: آگاهی‌بخشی به مردم به منظور خودحفاظتی از اموال و اشیا قیمتی و دشوار کردن شرایط سرقت سارقان از منازل ضروری است.

وی ضمن قدردانی از اقدامات ادارات شهرستان اردل در راستای پیگیری مصوبات جلسه گفت: ادارات باید خود را ملزم و مکلف به پیگیری مصوبات اعلام شده بدانند و ضمن برنامه‌ریزی دقیق، علمی و کارشناسی خروجی اقدامات خود را در بازه‌های زمانی سه ماهه و چهارماهه ارائه دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در خصوص پدیده‌ی شوم طلاق، اظهار کرد: به دلیل وجود روحیه گذشت و بخشش آمار طلاق این شهرستان نسبتاً بهتر از سایر حوزه‌ها است با این توضیح که در شهرستان شهرکرد در ۹ ماهه اول سال جاری از هر پنج ازدواج یک مورد طلاق گزارش شده است، این آمار در شهرستان اردل از هر ۱۲ ازدواج یک مورد طلاق گزارش شده است.

تمام سازمان‌ها در اجرایی شدن طرح‌های پیشگیرانه همکاری کنند

محمد محمدی، رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اردل نیز در ادامه نشست، گفت: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، وظیفه منحصر به فرد نهاد قضائی نیست و تمام سازمان‌ها و نهادها باید با تمام ظرفیت درونی و برونی خود در این مهم کمک کنند.

همچنین محمود شهرانی، دادستان شهرستان اردل ضمن تشریح گزارش عملکرد موفق شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان، فعالیت میدانی این شورا را لازمه موفقیت دانست.

به گزارش ایمنا، به منظور نظم‌دهی و انضباط‌بخشی در امور مختلف شهرستان به‌نحوی که مؤثر در کاهش تخلفات و جرایم باشد، مقرر شد ادارات و نهادهای شهرستان اردل اقدامات خود را بر حسب بازه زمانی سه ماهه به شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اردل ارائه دهند.

این جلسه به منظور پیگیری، تهیه و تدوین برنامه جامع عملیاتی در راستای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان اردل با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

کد خبر 647737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.