هواشناسی امروز ایران + پیش‌بینی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _دوشنبه بیست‌ودوم اسفندماه_ در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، اصفهان، بوشهر، فارس، غرب هرمزگان، همدان، مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی، غرب یزد و غرب کرمان، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بیشینه بارش در این روز در نواحی شمال و شرق خوزستان، جنوب ایلام، جنوب لرستان، شمال بوشهر، غرب چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد و شمال غرب فارس خواهد بود و در روز سه‌شنبه در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، کرمان، هرمزگان، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و در روز چهارشنبه در بخش‌هایی از کرمان خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، بارش پراکنده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: از بعدازظهر روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی، بارش در نوار غربی کشور آغاز خواهد شد و در روز پنجشنبه در نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و سواحل دریای خزر سامانه بارشی فعالیت خواهد داشت و در بخش‌هایی از مرکز شرق و شمال شرق کشور، ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز جمعه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، بارش پراکنده و در سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. روز سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، کاهش محسوس دما رخ خواهد داد و در دو روز آینده نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد و بارش باران با بیشینه ۱۶و کمینه ۷ است و در روز _‌سه‌شنبه بیست‌وسوم اسفندماه_ نیمه‌ابری، گاهی وزش باد، در صبح بارش پراکنده و مه رقیق با بیشینه ۱۵ و کمینه ۷ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 647444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.