آماده‌باش هلال‌احمر خوزستان در پی بارش‌ها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان با پیگیری وضعیت شهرستان‌ها در شرایط بارشی، از آماده‌باش تیم‌های امدادی در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر خوزستان، وحید شعبانی اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی سامانه بارشی که سبب بارندگی در سطح استان شده است، تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر به منظور پاسخ‌گویی سریع به حوادث احتمالی ناشی از این بارش‌ها و با توجه به استمرار نزول رحمت الهی از شب گذشته تاکنون در سراسر استان، به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر معین دستگاه‌های امدادرسان در حوادث شهری است، افزود: افزون بر آب‌گرفتگی‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و بستر رودخانه‌های فصلی، احتمال ریزش ساختمان‌های ناایمن به‌ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها بر اثر بارش باران وجود دارد، لذا ضروری است تیم‌های عملیاتی سطح آمادگی‌ها را افزایش دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان خاطرنشان کرد: براساس الگوهای هواشناسی، این سامانه بارشی تا اواخر روز پنجشنبه در خوزستان فعال است و سبب رگبار و رعدوبرق، وزش بادهای متوسط و گاهی تندبادهای لحظه‌ای در بیشتر مناطق خوزستان، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و احتمال بارش برف در ارتفاعات استان وجود دارد.

کد خبر 647361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.