مشارکت شهروندان آمستردام در تصمیمات الکتریکی‌سازی شهر در آینده

مدیران آمستردام هلند به انتشار یک نقشه‌ دیجیتالی که با مشارکت شهروندان برای نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی در سراسر شهر توسعه داده‌اند، پرداختند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر روز بر تعداد ساکنان پایتخت هلند که تردد از طریق وسایل نقلیه الکتریکی را جایگزین خودروهای موتوری خود می‌کنند، افزوده می‌شود و این در حالی است که نبود ایستگاه‌های شارژ کافی برای این وسایل سبز، کاربران را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. در این راستا، مدیران پس از برگزاری جلسات مختلف به این نتیجه رسیدند که باید تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهند و تهیه یک نقشه دیجیتالی برای مکان‌هایی با بیشترین نیاز به این نقاط را ضروری دانستند. از آن‌جا که شهروندان بیشترین بهره را از خودروهای الکتریکی می‌برند و بیش از مدیران از نیازهای خود در این زمینه آگاه هستند، بنابراین برنامه‌ریزان پایتخت هلند مشاوره با آن‌ها را برای تهیه یک نقشه دیجیتالی با هدف تعیین مکان‌های نصب این ایستگاه‌ها بسیار حائز اهمیت می‌دانستند.

توسعه ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی

مدیران هلند ادعا کرده‌اند که عملکرد اپراتورهای شبکه را از طریق ماژول‌های ارتباطی یکسان برای اقدامات جدید شهرهای کشور در زمینه نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی، بیلبوردهای تبلیغاتی و سیستم‌های روشنایی تسهیل خواهند کرد، ضمن این‌که سرعت عملکرد هر یک از آن‌ها را به روش‌های هوشمند افزایش خواهند داد.

مشارکت شهروندان آمستردام در تصمیمات الکتریکی‌سازی شهر در آینده

مدیران آمستردام از نیاز به بیش از شش هزار ایستگاه شارژ جدید برای خودروهای الکتریکی در سراسر شهر خبر داده و مدعی شده‌اند که تا سال ۲۰۲۵ به نصب آن‌ها خواهند پرداخت. از آن‌جا که محل نصب این ایستگاه‌ها برای رفع نیازهای شهروندان بسیار حائز اهمیت است، مدیران تمام مردم را به ارائه نظرات خود در وب‌سایت شهر دعوت کردند و سپس به ایجاد یک نقشه دیجیتالی از محل نصب ایستگاه‌های جدید بر اساس ایده‌های شهروندان که تعداد آن‌ها بیش از هزار و ۷۷۰ مورد بود، پرداختند.

پیش از این نظرسنجی، مدیران شهر شخصاً ۲۲۰ مکان را برای نصب ایستگاه‌های جدید پیشنهاد داده بودند که این نقاط بیشترین موافقت را نیز از سوی شهروندان داشت و همراه با ۹۳ مکان جدید برای نصب ایستگاه‌ها روی نقشه قرار گرفت.

انتخاب این مکان‌ها بر اساس مؤلفه‌های مختلف نظیر میزان نیاز به ایستگاه‌ها، ایمنی جاده‌ای، عرض پیاده‌روها، تیرهای چراغ برق، زهکشی آب، ریشه درختان و کابل‌های برق زیرزمینی بستگی داشت.

کد خبر 647129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.