تامین بسته‌های عیدانه و رمضانی نیازمندان در پویش «هلال رحمت»

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اجرای پویش «هلال رحمت» از نیمه اسفندماه جاری تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در تمام شعب جمعیت هلال‌احمر کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وحید سلیمی اظهار کرد: پویش «هلال رحمت» امسال برای دومین سال متوالی در نیمه دوم اسفندماه و در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان، با هدف نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری، بسیج منابع مردمی و داوطلبی در تأمین مایحتاج خانواده‌های نیازمند و کمک به تحکیم بنیان خانواده‌های کمتربرخوردار شهری و روستایی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز با اهدای حدود ۱۰۵ هزار بسته عیدانه، بیش از ۴۳۷ هزار نفر از نیازمندان و حاشیه‌نشینان را مورد حمایت قرار داده‌ایم، افزود: حمایت از سفره‌های تهی را مدنظر داریم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت مددکاران اجتماعی برای شناسایی نیازمندان واقعی، هماهنگی با تولیدکنندگان اسباب بازی برای گنجاندن وسایل بازی و سرگرمی در بسته‌های اهدایی به کودکان بی‌سرپرست و هماهنگی با خیرین و اصناف برای تهیه بن غذا و بن کالا ویژه جامعه هدف، از دیگر رویکردهای پویش هلال رحمت سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: افزون بر تمام فعالیت‌های امدادی، حمایت معیشتی و تأمین امنیت غذایی قشرهای محروم نیز به منزله یک برنامه و راهبرد مهم مد نظر جمعیت هلال احمر است. رشد سرمایه اجتماعی و مشارکت اجتماعی داروی بی‌بدیل جامعه امروز است و سازمان داوطلبان این برنامه‌های حمایتی را با مشارکت پذیری آحاد جامعه، به عنوان ارزشی اخلاقی، دنبال کرده است.

سلیمی گفت: سازمان داوطلبان به احترام شرکای اجتماعی خود اعم از خیران، نیکوکاران، موسسه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد، زمینه‌های مشارکت مردم را در بسترهای فناورانه و در امور مختلف، بیش از پیش فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: نیکوکاران می‌توانند با شماره‌گیری کدهای دستوری #۹*۱۱۲* و #۱۱۲ *۷۴۱* یا واریز کمک‌های نقدی خود به شماره حساب‌های ۹۹۹۹۹ بانک ملی و ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸ بانک مرکزی یا شماره کارت‌های ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ و ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶، در پویش هلال رحمت مشارکت کنند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: این رویداد ملی با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ائمه نماز جمعه و جماعات در استان‌ها و خیرین و اصناف اشاعه و اجرا می‌شود و شعب جمعیت هلال احمر پس از جمع‌آوری کمک‌ها و هدایای مردمی، اقدام به توزیع آنها بین محرومان حقیقی در اسرع وقت می‌کنند.

کد خبر 647098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.