اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به حوزه زنان

اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به حوزه زنان، معرفی الگوهای موفق بانوان ایرانی به دنیا، انقلاب اسلامی و فراهم کردن بستر شکوفایی استعدادهای بانوان، ساخت ۱۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه و پیگیری ویژه مسمومیت دانش‌آموزان را در بسته خبری زنان ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، با اشاره به اینکه اختصاص یک درصد بودجه از اعتبارات دستگاه‌ها به حوزه زنان در مجلس مصوب شد، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را در موضوعات مربوط به حوزه زنان هزینه کنند.

انسیه خزعلی در مورد فعالیت‌های اجرایی معاونت زنان در راستای تسهیل امور بانوان در حوزه‌های مختلف افزود: معاونت زنان پیشنهاد دو سال تخفیف سنوات به ازای هر فرزند در مورد اعضای هیئت علمی خانم را پیشنهاد داده است که امیدواریم مصوب شود. همچنین در عرصه‌های علمی، اجتماعی، نرخ باروری مشکلات شغلی بانوان، بیکاری بانوان قهرمان ورزشی و پاداش ورزشکاران از جمله برنامه‌هایی به شمار می‌رود که در دستور کار معاونت زنان و خانواده است.

وی در خصوص اینکه قرار است بازارچه‌هایی در عرصه بین‌المللی به صورت مجازی یا الکترونیکی ویژه زنان کارآفرین راه‌اندازی شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این بازارچه‌ها این است که بانوان فعال و کارآفرین بتوانند محصولات خود را از این طریق در بازار جهانی عرضه کنند. توافق برای راه‌اندازی این بازارچه در نخستین همایش بین‌المللی زنان تأثیرگذار که چندی قبل برگزار شد، انجام گرفت.

الگوهای موفق بانوان ایرانی به دنیا معرفی شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: بانوان ما دارای ویژگی‌های خاص ایرانی و اسلامی هستند که باید تلاش کنیم این ویژگی‌ها روایت شده و به دنیا معرفی شوند. نظام جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به زنان دارد و امروز بانوان ما در عرصه‌های مختلف کشور پیشگام هستند که نمونه بارز آن سهم ۷۰ درصدی بانوان در دانشگاه‌ها و مراکز علمی است.

زینب اختری افزود: دشمن در فتنه‌های اخیر بانوان را به عنوان یکی از نقاط کشور مورد هدف قرار دارد و سرمایه‌گذاری خود را بر روی این قشر انجام داد، اما اشتباه محاسباتی دشمن از زنان ایرانی که از طریق فضای مجازی بود موجب شکست آنها شد.

وی تصریح کرد: دشمن در حالی از ناامنی زنان در ایران از طریق رسانه‌های خود تبلیغ می‌کرد که کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار با حضور بیش از ۷۰ کشور جهان برگزار شد و این مسائل نشان داد که دشمن فقط به دنبال توطئه‌چینی است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور با تاکید به برگزاری کنگره زنان تأثیرگذار در استان‌ها، ادامه داد: این کنگره‌ها می‌تواند نقطه آغازی برای شناساندن بانوان موفق و فرهیخته تأثیرگذار در جامعه به تمام دنیا و تغییر نگاه‌ها به این قشر در نظام جمهوری اسلامی باشد، باید تلاش کنیم از طریق چنین برنامه‌هایی، زنان دنیا را از محرومیتی که دامن آنها را گرفته است نجات و نشان دهیم، می‌توان زن بود و در بطن و مرکز هم قرار داشت.

وی تصریح کرد: زنان ما در عین حال که خانواده خود را راهبری می‌کنند، می‌توانند در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی و غیره کشور نیز تأثیرگذار باشند، لذا باید تلاش کنیم الگوهای موفق زنان معرفی و از توانمندی آنها در کشور بیشتر بهره گرفته شود.

بیانیه شورای فرهنگی و اجتماعی زنان درباره مسمومیت دانش‌آموزان

شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در رابطه با مسمومیت دختران دانش‌آموز بیانیه‌ای صادر کرد، در متن این بیانیه آمده است: پس از فتنه سنگینی که جریان‌های سعودی، پهلوی، رجوی و صهیونیستی، در ماه‌های اخیر با هدف ایجاد مسائل امنیتی، شکاف قومیتی، دو قطبی‌سازی و مستمسک قرار دادن دختران با کشته‌سازی‌ها و شکست آنها با برگزاری جشن باشکوه فرشته‌ها و جشن تکلیف دختران در حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حضور حماسه‌آفرین مردم ایران بویژه دختران نوجوان در راهپیمایی ۲۲ بهمن که ابطال ادعاهای واهی دشمنان در جنگ ترکیبی بود، اینک با پروژه‌ای به نام سوژه‌سازی برای جهت‌دهی و هدایت افکار و رفتار مردم سعی در ایراد اتهاماتی واهی به دین و دولت با هدف ایجاد شک و تردید نسبت به حاکمیت با ایجاد جنگ روانی و ترکیبی که اجرای پروژه براندازی در کشورهای مختلف است، پروژه مسمومیت دانش‌آموزان دختر را آغاز کردند. اتفاقی که بی‌شک رد پای دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف آن وجود دارد، چرا که چند هفته قبل که هنوز موج جریان‌سازی مسمومیت‌ها به تهران نرسیده بود، سرکرده منافقان خبر عجولانه این پروژه دست‌ساز و رسیدن آن به تهران را توئیت کرد و سفیر دولت خبیث انگلیس تداوم آن را وعده داد و باید در مجامع بین‌المللی حقوق بشری پاسخگوی این موضع‌گیری بوده و علت این پیش‌بینی را توضیح دهند و کلیه دولی که در فضای حقیقی و مجازی از ایجاد اضطراب و تشویش اذهان دختران و تداوم و توسعه طرح‌هایی که بر جنایت علیه بشریت توصیف می‌شود حمایت می‌کنند باید پاسخگوی اعمال خود در مجامع حقوقی باشند.

انقلاب اسلامی بستر شکوفایی استعدادهای بانوان را فراهم کرد

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری ملارد گفت: انقلاب اسلامی فرصت شکوفایی استعدادهای بانوان کشور را فراهم کرد، به گونه‌ای که آنان می‌توانند ضمن پیشرفت خود به جامعه نیز کمک کنند.

اکرم حاجی‌زاده افزود: یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که بانوان در جامعه به حق انسانی و حقیقی خود برسند و استعدادهایشان در جهت رشد و تعالی و توسعه جامعه شکوفا شود. بانوان می‌توانند با سبک زندگی اجتماعی عفیفانه ولی پویا در محدوده توانایی‌هایشان، دنیا را به بهشت برین مبدل سازند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی بانوان در دستور کار فرمانداری قرار دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا شناسایی و توانمندسازی بانوان فعال در روستاها به ویژه بانوان خود سرپرست و برگزاری کارگاه‌های متوالی و پشتیبانی از آنان در جهت عرضه و فروش دستاوردها از اولویت‌های امور بانوان و خانواده فرمانداری است

ساخت ۱۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه توسط بنیاد ۱۵ خرداد

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد از افتتاح و ساخت ۱۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه خبر داد و گفت: این خوابگاه‌ها با ۳۳۷۶ تخت در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور و در قالب طرح ملی خورشید به بهره‌برداری رسیده یا در دست ساخت است.

حمیدرضا علیان‌زادگان افزود: تاکنون ۱۰ خوابگاه در شهرهای بجنورد، دامغان، ارومیه، شهرکرد، سنندج، نیشابور، اراک، بوشهر و بیرجند به بهره‌برداری رسیده و پنج خوابگاه دیگر در تربت حیدریه، قائن، بندرعباس، مراغه و همدان در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: خوابگاه‌های این بنیاد در زیربنایی به مساحت ۷۷ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال ساخته شده و در دست احداث است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: خوابگاه‌های بنیاد ۱۵ خرداد پس از ساخته شدن، برای استفاده دانشجویان دختر در اختیار وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرند.

پیگیری ویژه مسمومیت دانش‌آموزان و شناسایی عوامل آن با دستور رئیس جمهور

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با دستور رئیس جمهور کمیته ویژه‌ای برای پیگیری م ۵ سئله و شناسایی عوامل مسمومیت دانش آموزان در کشور ایجاد شد و امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد. مسمومیت دانش‌آموزان را دشمن ایجاد کرده است و به آن دامن می‌زند تا از سو استفاده و بهره‌برداری سیاسی کند.

انسیه خزعلی افزود: امیدواریم با اهتمام دولت در زمینه ارتقای تحصیلی بانوان و شناسایی عوامل مسمومیت دانش آموزان دختر؛ زمینه آرامش این قشر در سرزمین ایران فراهم شود.

وی تصریح کرد: ایجاد خوابگاه‌های دانش‌آموزی در روستاهای مرکزی، دور، محروم و بخش‌های عشایری از جمله راهکارها و برنامه‌هایی است که برای کاهش بازماندگی تحصیلی بانوان در دستور کار است. تعمیر، ساخت و تجهیز مدارس به مهارت آموزی خاص بانوان را از جمله دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که برای تقویت و ارتقای توانمندی بانوان دنبال می‌شود.

کد خبر 646524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.