مشکلات بانوان جانباز پیگیری می‌شود

ساخت ۱۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه توسط بنیاد ۱۵ خرداد، پیگیری مشکلات بانوان جانباز، الگوی زن معتقد به اصالت خانواده و تأثیرگذار بر جامعه، استفاده از ظرفیت روایتگری بانوان در برابر توطئه‌های دشمن و مشکلات بیماران نادر در حوزه دارو، درمان و تأمین اجتماعی را در بسته خبری زنان ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این معاونت تلاش دارد مشکلات و درخواست بانوان جانباز را به گوش مسئولان در بخش‌های مختلف برساند، امیدواریم تا آنجایی که در توان و حوزه وظایف این معاونت است، بتوانیم درصدی از مطالبات شما بانوان جانباز را محقق سازیم.

انسیه خزعلی در مورد خصوصیت والای حضرت ابوالفضل (ع)، اظهار کرد: شجاعت، وفاداری، ایثار و ترجیح دیگران بر خود از نمادهای بارز حضرت عباس (ع) به شمار می‌رود؛ بزرگ مردی که ادب و حیای ایشان نشان‌دهنده ویژگی‌های منحصر به فرد آن حضرت (ع) است. همین‌طور سخنوری این امام همام در اشعاری که برجای مانده همه نشان‌دهنده و توصیه‌کننده یک جانباز حقیقی است.

وی با بیان اینکه جانبازان الگویی برای همه ملت ایران هستند، تصریح کرد: مجاهدت و ایثارگری جانبازان کمتر از شهدا نیست و منتسبین آنها نیز به طور قطع در اجر ایثارگری جانبازان شریک هستند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با برشمردن شاخصه‌ها و ویژگی‌های ممتاز جانبازان، ادامه داد: یکی از آن ویژگی‌ها صبر و استقامت در برابر مشکلات جسمی و روحی است که برای جانبازان، خانواده‌های آنان و پرستاران یک توفیق الهی به‌شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: شهدا در مقطعی مقاومت را به اوج رساندند، اما جانبازان و ایثارگران این راه را به صورت مستمر ادامه دادند.

خز علی با تاکید به اینکه امنیت امروز کشور را مدیون ایثارگری جانبازان هستیم، خاطرنشان کرد: باید بر اساس کارهای ستادی و برنامه‌ریزی صحیح اقداماتی برای تسهیل امور جانبازان و ایثارگران صورت گیرد که این خواسته دولت است.

ساخت ۱۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه توسط بنیاد ۱۵ خرداد

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد از افتتاح و ساخت ۱۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه خبر داد و گفت: این خوابگاه‌ها با سه هزار و ۳۷۶ تخت در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور و در قالب طرح ملی خورشید به بهره‌برداری رسیده یا در دست ساخت است.

حمیدرضا علیان‌زادگان اظهار کرد: تاکنون ۱۰ خوابگاه در شهرهای بجنورد، دامغان، ارومیه، شهرکرد، سنندج، نیشابور، اراک، بوشهر و بیرجند به بهره‌برداری رسیده و پنج خوابگاه دیگر در تربت حیدریه، قائن، بندرعباس، مراغه و همدان در حال ساخت است.

وی در خصوص مساحت و روند احداث این خوابگاه‌ها، تصریح کرد: خوابگاه‌های این بنیاد در زیربنایی به مساحت ۷۷ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال ساخته شده و در دست احداث است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: خوابگاه‌های بنیاد ۱۵ خرداد پس از ساخته شدن، برای استفاده دانشجویان دختر در اختیار وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرند.

الگوی سوم زن؛ الگوی زن معتقد به اصالت خانواده و تأثیرگذار بر جامعه است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه روی الگوی سوم زن کار کنید، اظهار کرد: الگوی سوم زن؛ الگوی زن معتقد به اصالت خانواده و تأثیرگذار بر جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه افزود: از بین کارهای جهادی زیادی که در کشور صورت می‌گیرد بهترین و مهم‌ترین کار همین تربیت اسلامی است. اینکه ۷۰ مجموعه از کل کشور در اینجا جمع شده‌اند تا با همدیگر هم‌افزایی داشته باشند کار ارزنده‌ای است. وظیفه خود می‌دانم خداقوت بگویم، چراکه کار بزرگ و مهم و مبنایی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های اخیر در جنگ شناختی مشخص شد بیشترین سرمایه‌گذاری روی دختران شده است؛ یعنی آنقدر که برای دختران سرمایه‌گذاری شده برای پسران، مادران و پدران نشده است. البته همگی هدف دشمن هستند، اما دختران هدف مهم و کلیدی دشمن است؛ چراکه اگر دختران از صراط مستقیم فاصله بگیرند، پسران و خانواده و مردان هم آسیب می‌بینند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در تاریخ اسلام هم مشاهده می‌شود ابتدا جمعی از بانوان به پیغمبر (ص) ایمان آوردند و از طریق ایمان همسران، مردان هم متنبه شدند و ایمان آوردند، اما از آنجایی که تاریخ نویسان مرد هستند خدمات و نقش زنان را خیلی نشان نمی‌دهند.

مشکلات بیماران نادر در حوزه دارو، درمان و تأمین اجتماعی

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه مشکلات حال حاضر بیماران نادر که بیشتر در حوزه درمان و دارو و بخشی تأمین اجتماعی است، اظهار کرد: بخشی از مشکلات این حوزه مربوط به تأمین دارو است که مربوط به مشکلات گمرک و واردات دارو و ارز تخصیص یافته است که در مجموع همه این مشکلات به مسئولان مربوطه منتقل خواهد شد.

انسیه خزعلی افزود: بخشی از مشکلات این حوزه مربوط به تأمین دارو است که مربوط به مشکلات گمرک و واردات دارو و ارز تخصیص یافته است که در مجموع همه این مشکلات به مسئولان مربوطه منتقل خواهد شد.

استفاده از ظرفیت روایتگری بانوان در برابر توطئه‌های دشمن

دبیر کارگروه نشاط اجتماعی با رویکرد آسیب‌های اجتماعی و مشاور امور استان‌های مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور، یکی از ابزارهای مقابله با دشمن در جنگ روایت‌ها را استفاده از ظرفیت روایتگری در زنان ایرانی خواند و در همین راستا از برگزاری رویدادهای روایت‌آموزی و ایجاد باشگاه‌های روایت دختران ایرانی در استان‌ها خبر داد.

حمیده باقریان روایتگری را یکی از ویژگی‌های نهادینه شده در بین بانوان ایرانی دانست و گفت: نقش مؤثر روایتگری بانوان در دین مبین اسلام نیز با وجود الگوهای بزرگی مانند حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب (سلام الله علیها) بر همگان مشهود و مبرهن است.

وی با تاکید به اتفاقات اخیر در کشورمان و ضعف جوانان و نوجوانان در حوزه فضای مجازی، تصریح کرد: در جنگ روایت‌های امروز شاهد روایت برخی مسائل به نحوی هستیم که بنا به فرموده مقام معظم رهبری جایگاه جلاد و شهید را تغییر می‌دهند و این ضرورت پرداختن به ارائه آموزش‌های صحیح رسانه‌ای را نشان می‌دهد.

مشاور امور استان‌های مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور، خاطرنشان کرد: در همین راستا سعی داریم با برگزاری رویداد ملی دو روزه در سطح کشور، دختران دانش‌آموز و دانشجو را با نحوه روایت کردن آشنا و این روایت‌گری‌ها را به سمت و سوی درستی سوق دهیم.

کد خبر 644919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.