از فاش شدن راز قتل پدرخوانده تا همسرکشی با سلاح گرم

فاش شدن راز قتل پدر خوانده پس از ۴۰ روز، حمل تریاک در معده، همسرکشی با سلاح گرم، پایان آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی، جاسازی ۳۱ هزار دلار در چمدان و شوهرکشی با قرص برنج را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ششم آذر امسال خبر کشف جسد مرد میانسالی سوار بر خودروی نیسانش در بزرگراه امام علی به بازپرس وحید ناصری اعلام شد و به دنبال اعلام خبر بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که مرد میانسال با شلیک یک گلوله به قتل رسیده است.

در تحقیقات مشخص شد که مرد میانسال در کار خریداری روغن سوخته بوده، با فرزندخوانده‌اش اختلاف داشته است و همین موضوع احتمال دست داشتن وی در جنایت را مطرح می‌کرد.

به دستور بازپرس جنایی، پسر جوان بازداشت شد و در حالی که منکر جنایت بود، ادعای عجیبی را مطرح کرد و گفت: یکی از دوستانم به نام محمود عامل این جنایت است. او به شوخی سمت پدرخوانده‌ام شلیک کرده و ناخواسته مرگ او را رقم زده است.

با اظهارات پسر جوان، محمود بازداشت شد اما گفت در این ماجرا بی‌تقصیر است. تیم جنایی با کنار هم قرار دادن سرنخ‌ها و مدارک دریافت که محمود در این ماجرا بی‌گناه است و عامل اصلی جنایت پسرخوانده مقتول است.

با بازداشت پسر جوان سرانجام پس از ۴۰ روز انکار، راز قتل پدرخوانده‌اش را فاش کرد و گفت: دو سالم بود که پدر و مادرم از هم جدا شدند، مادرم آن زمان دانشجو بود و در راه دانشگاه با مقتول آشنا شد و بعد از مدتی هم با او ازدواج کرد.

آنها صاحب دختر و پسری شدند و من مدت‌ها با مادربزرگم زندگی می‌کردم و همیشه کینه ناپدری را به دل داشتم. وقتی بعد از سال‌ها رفت و آمد با مادرم را آغاز کردم رابطه‌ام با شوهرش هم خوب شد. مدتی بعد او به من پیشنهاد کار داد از آنجایی که دانشجو بودم، به صورت پاره‌وقت کار می‌کردم اما شغل پر دردسری بود و فقط ماهی سه میلیون تومان به من می‌داد.

چند باری از پدرخوانده‌ام خواستم حقوقم را اضافه کند اما توجه نکرد و سر همین موضوع با هم به اختلاف برخوردیم. صبح روز حادثه، در پارک نزدیکی محل قتل در حال قدم زدن بودم که با مرد جوانی آشنا شدم. او اسلحه‌ای داشت که ۵۰۰ هزار تومان می‌فروخت. بعد از کلی چانه زدن، ۲۵۰ هزار تومان در ازای اسلحه و فشنگ‌هایش دادم و اسلحه را خریدم.

من ساعت رفت و آمدهای پدرخوانده‌ام را می‌دانستم شب منتظرش ایستادم، قصدم کشتن او نبود فقط می‌خواستم زهرچشم بگیرم تا حقوقم را بالا ببرد. وقتی او را دیدم یک تیر شلیک کردم که از شانس بدم کشته شد. بعد از تیراندازی فرار کردم و به خانه مادربزرگم رفتم و سه ساعت بعد هم به مادرم زنگ زدم.

او گفت شوهرش را با شلیک گلوله کشته‌اند. با شنیدن خبر خودم را به مادرم رساندم و در مراسم پدرخوانده‌ام هم شرکت کردم و به دروغ قتل را به گردن دوستم انداختم اما وقتی دیدم دوستم به خاطر من و اتهام دروغینم بازداشت شده، بعد از مراسم چهلم پدرخوانده‌ام به قتل اعتراف کردم.

با اعتراف پسر جوان، به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، متهم در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار داده شد و تحقیقات ادامه دارد.

حمل تریاک در معده

سرهنگ حسین احمدی؛ فرمانده انتظامی کاشمر، اظهار کرد: مأموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشمر هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به دو دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و پراید مشکوک شدند و این وسایل نقلیه را متوقف کردند و تحقیقات اولیه از مادر و دو پسر ۲۴ و ۲۸ ساله‌اش شک و تردید پلیس را بیشتر برانگیخت و موضوع مورد بررسی بیشتر قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های بعدی مأموران انتظامی دریافتند متهمان دو کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک را به صورت پلاستیک‌پیچ با هدف قاچاق بلعیده و از استان‌های جنوبی کشور وارد خراسان رضوی شده بودند. این افراد در مسیر سبزوار حرکت می‌کردند و با کشف این مواد مخدر، تحقیقات با دستورات مرجع قضائی درباره این پرونده ادامه دارد.

همسرکشی با سلاح گرم

عقربه‌ها ساعت ۱۴ دوشنبه پانزدهم اسفندماه را نشان می‌داد که صدای شلیک‌های پی‌درپی تیراندازی از یک خانه چهار طبقه در خیابان همایون‌فر جنوبی سکوت محله ستارخان را در هم شکست. همسایه‌ها که دقایقی قبل از این تیراندازی متوجه درگیری زن و مرد جوانی در ساختمان شده بودند، خیلی زود به پارکینگ رفتند و جسد زن جوانی که غرق در خون بود را مشاهده کردند و مرد جوانی که علائم حیاتی ضعیفی داشت و سرش بر اثر شلیک گلوله زخمی شده بود در گوشه‌ای از پارکینگ افتاده بود.

با اعلام این خبر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مأموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، متخصصان پزشکی قانونی و کارشناسان تیم تشخیص هویت به همراه محمد وهابی؛ بازپرس ویژه قتل شعبه دوم دادسرای امور جنایی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی به محض ورود به پارکینگ با جسد زن جوانی مواجه شدند که از ناحیه شکم و پهلو هدف دو شلیک گلوله قرار گرفته و به قتل رسیده بود. امدادگران اورژانس که همزمان با مأموران پلیس در محله حادثه حاضر شده بودند، مرد جوان را به بیمارستان رسول اکرم (ص) منتقل کردند اما اقدامات درمانی فایده‌ای نداشت و او هم فوت کرد.

بررسی‌های تخصصی تیم تحقیق حکایت از آن داشت، این زن و مرد با یکدیگر همسر بودند اما پنج ماه جدا از هم زندگی می‌کردند و هنگامی که مقتول به خانه بازگشته از سوی مرد جوان در پارکینگ هدف شلیک گلوله قرار گرفته و مرد جنایتکار پس از ارتکاب قتل با سلاح کلت کمری خودکشی کرده است.

تحقیقات تکمیلی کارآگاهان مشخص کرد، دختر کوچک این زوج چندی قبل به دلیل اختلافات خانوادگی خودکشی کرده و ممکن است که قاتل به همین دلیل همسرش را با بهانه‌ای نامشخص به پارکینگ خانه کشانده و با شلیک گلوله او را به قتل رسانده است.

روند تحقیقات نیز نشان داد، زن جوان وکیل و شغل قاتل، پیک‌موتوری بوده و آنها یک دختر ۳۰ ساله دارند اما او در زمان وقوع جنایت در خانه حضور نداشته است.

با دستور محمد وهابی؛ بازپرس ویژه قتل عمد شعبه دوم دادسرای امور جنایی، جسد زن و مرد جوان برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای روشن شدن ابعاد پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

پایان آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی

سرهنگ یوسف سلیمانی؛ فرمانده انتظامی بم، اظهار کرد: به دنبال دریافت خبری مبنی بر ربودن یک مرد جوان از شهرستان بم و انتقال او به استان سیستان و بلوچستان با انگیزه اختلافات مالی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی جزئیات این پرونده مشخص شد دو آدم‌ربا به علت مشکلات شخصی و باج‌خواهی بیش از ۱۰ میلیارد ریال، یک مرد ۳۵ ساله را ربوده‌اند. با پیگیری‌های پلیس بم این فرد در یکی از مناطق استان همجوار آزاد شد، به آغوش خانواده بازگشت و در این زمینه دو متهم نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی بم با بیان اینکه متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، خاطرنشان کرد: وقوع این آدم‌ربایی در بم و دستگیری زودهنگام عوامل آن در یکی از مناطق استان همجوار، پیام و هشداری خاص به مخلان نظم و امنیت است.

جاسازی ۳۱ هزار دلار در چمدان

سرهنگ حمید افرامن؛ جانشین معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس، اظهار کرد: مأموران پلیس فرودگاه شهید دستغیب شیراز هنگام چک و پایش مسافران در حال خروج از کشور به مقصد یکی از کشورهای عربی به یک نفر مظنون شدند و او را برای بررسی بیشتر به اتاق بازرسی هدایت کردند.

وی افزود: مأموران موفق شدند در بازرسی از بار همراه آن مسافر، ۳۰ هزار و ۶۲۰ دلار قاچاق که به صورت حرفه‌ای در چمدان جاسازی شده بود کشف کنند و متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

شوهرکشی با قرص برنج

سرهنگ محمد نادربیگی؛ رئیس پلیس آگاهی البرز، اظهار کرد: ساعت پنج صبح یکی از روزهای خرداد سال گذشته، زن جوانی خبر مرگ همسرش را به اورژانس اعلام کرد. وقتی امدادگران به محل رفتند با توجه به مشکوک بودن مرگ مرد جوان، موضوع را به پلیس خبر دادند و مأموران پلیس شهرستان ساوجبلاغ بلافاصله به محل اعزام شدند و به بررسی ماجرا پرداختند.

وی افزود: در ادامه جسد برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل و در معاینات انجام شده علت مرگ مسمومیت با قرص برنج تشخیص داده و همسر وی به عنوان تنها مظنون پرونده احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت. با توجه به تناقض‌گویی‌های همسر متوفی، در نهایت با انجام اقدامات پلیسی و بررسی تماس‌های تلفن همراه این زن، رد پای مرد دیگری در این پرونده پیدا و او نیز دستگیر شد و لب به اعتراف گشود.

رئیس پلیس آگاهی البرز خاطرنشان کرد: این مرد در اعتراف خود اظهار کرد «مدتی همسایه این خانواده بودم و با اطلاع از وجود اختلافات بین آنها، با همسر متوفی طرح دوستی ریختم و پس از مدتی این زن به من گفت از همسر خود خسته شده و برای تصرف اموالش قصد به قتل رساندن وی را دارد».

وی ادامه داد: به این ترتیب زن جوان در مواجهه حضوری با همسایه دستگیر شده خود چاره‌ای جز اعتراف ندید و به قتل همسرش با کمک مرد همسایه از طریق خوراندن قرص برنج به وی اعتراف کرد و هر دو متهم پس از تکمیل پرونده روانه زندان شدند.

کد خبر 646282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.