از کشف جسد نوجوان کر و لال با گلوی بریده تا قتل جنجالی در تهران

کشف جسد نوجوان کر و لال با گلوی بریده، قتل پدر به علت شکست عشقی پسر، قتل جنجالی در تهران، قتل در پی خصومت شخصی و همدستی پلید داماد و مادرزن را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زنگ تلفن قاضی ویژه قتل عمد مشهد به صدا در آمد و نیروهای انتظامی وی را در جریان یک جنایت هولناک قرار دادند. با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، بلافاصله قاضی دکتر صادق صفری عازم روستای احمد آباد از توابع بخش رضویه مشهد شد و تحقیقات قضائی را آغاز کرد.

جسد خون آلودی که در کنار لوله انتقال آب و در میان تپه‌های اطراف روستا قرار داشت مربوط به نوجوان ۱۴ ساله کر و لال تحت پوشش بهزیستی بود که توسط فرد یا افراد ناشناسی به قتل رسیده است. ادامه تحقیقات میدانی قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بیانگر آن بود که نوجوان مذکور چند ساعت قبل از کشف جسد در حالی به طرز دلخراشی مورد هجوم قرار گرفته است.

این نوجوان آخرین بار در عصر روز قبل از کشف جسد، در یک مجلس عروسی دیده شده بود. تحقیقات ویژه قاضی دکتر صفری برای کشف راز این جنایت دردناک آغاز شده است و گروهی تخصصی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی بررسی‌های خود را برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این قتل تکان‌دهنده در دستور کار قرار داده‌اند.

قتل پدر به علت شکست عشقی پسر

ساعت یک بامداد دوشنبه دهم بهمن، پسر جوانی هراسان با پلیس تماس گرفت و از سرقت مرگبار در خانه خبر داد. دقایقی بعد بازپرس و تیم بررسی جرم راهی خانه قدیمی در محله خزانه شدند. با ورود به محل، آنها با خانه‌ای به‌هم ریخته در حالی مواجه شدند که جسد مرد میانسال دست و پا بسته با کبودی دور گردن در یکی از اتاق‌ها قرار داشت.

لکه‌های خون روی فرش و پتو و بازرسی بدنی از مقتول، متخصصان پزشکی قانونی را با جای ضربه چاقویی پشت گردن او روبه‌رو کرد. پسر جوان که گزارش این جنایت را به پلیس اعلام کرده بود در تحقیقات گفت: چندین سال قبل پدر و مادرم از هم جدا شدند. مادرم در کرج زندگی می‌کند و من هم یک هفته‌ای می‌شود که به خانه پدرم آمده‌ام.

شب حادثه با پدرم تا ساعت چهار صبح قلیان کشیدیم و بعد هم به اتاق خودم رفتم و خوابیدم. صبح با عجله از خواب بیدار شدم و چون کار داشتم دیگر به پدرم سر نزدم. زمانی که شب برگشتم و وارد اتاق پدرم شدم، با اتاقی به‌هم ریخته و جسد پدرم مواجه شده و به پلیس زنگ زدم.

گرچه پسر جوان چنین اظهاراتی داشت اما دوربین‌های مداربسته اطراف محل خانه قدیمی نشان می‌داد که بجز پسر جوان کسی به خانه وارد یا خارج نشده است و از طرفی روی گردن پسر جوان آثار کبودی به چشم می‌خورد که حکایت از درگیری داشت. با توجه به اظهارات ضد و نقیض پسر جوان، به دستور بازپرس جنایی بازداشت شد.

با گذشت ۲۶ روز از جنایت، صبح روز گذشته پسر جوان بالاخره قتل پدرش اعتراف کرد. او در رابطه با انگیزه جنایت گفت: مدتی قبل عاشق دختر جوانی شدم اما پدرم با این ازدواج مخالفت کرد و من برای همیشه او را از دست دادم. شکست عشقی باعث شد کینه پدرم را به دل بگیرم.

این کینه در دلم بود تا اینکه شب حادثه در حال کشیدن قلیان بودم و خواستم برای خودم چای بریزم که پایم به قلیان گرفت و ذغال‌ها و آب قلیان روی فرش ریخت و پدرم با دیدن این صحنه شروع به داد و بیداد و توهین به من کرد. من که از او کینه به دل داشتم، با رفتارهای تحقیر و توهین‌آمیز پدرم خیلی ناراحت شدم.

از روی عصبانیت چاقویی که برای خوردن میوه آورده بودم را برداشتم و به او ضربه‌ای زدم. به خودم که آمدم با جسد پدرم مواجه شدم، ترسیده بودم. نمی‌خواستم او را به قتل برسانم. به همین دلیل تصمیم گرفتم صحنه‌سازی کنم. خانه را به‌هم ریختم و دست و پای پدرم را بستم تا وانمود کنم او قربانی یک سرقت شده است. بعد خانه را ترک کردم و ساعتی بعد برگشتم و با پلیس تماس گرفتم.

با اعتراف متهم جوان، به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران او در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار داده شد و تحقیقات ادامه دارد.

قتل جنجالی در تهران

بعد از ظهر روز شنبه ششم اسفندماه، فریادهای کمک کمک مرد جوانی در خانه‌ای در جنوب تهران در یک ساختمان پیچیده شد و دقایقی بعد همسایه‌ها سراسیمه برای کمک‌رسانی به سمت خانه مورد نظر رفتند و متوجه شدند همسر این مرد جوان به قتل رسیده است.

با اعلام این خبر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مأموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، متخصصان پزشکی قانونی و کارشناسان تیم تشخیص هویت به همراه محمدمهدی براعه بازپرس ویژه قتل عمد شعبه سوم دادسرای امور جنایی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در محل حادثه با جسد زنی ۲۵ ساله مواجه شدند که بر اثر خفگی با یک پتو طوسی رنگ، به قتل رسیده و رگ دست راستش با یک کارتک از سوی فرد ناشناسی بریده شده بود؛ همچنین بهم‌ریختگی خانه نشان می‌داد، عامل جنایت مقداری طلای بدلیجات و لوازم دیگر را سرقت کرده است.

تیم تحقیق که در محل حادثه متوجه وجود دوربین‌های مداربسته ساختمان شده بودند به بازبینی فیلم آن پرداخته و متوجه شدند یک مرد جوان با پوشاندن صورت خود وارد خانه شده و این جنایت هولناک را مرتکب شده است. همسر مقتول پس از مشاهده فیلم تردد مرد جنایتکار در مانیتور، متهم را به عنوان دوست و همکارش در بازار پیچ و مهره فروشی معرفی کرد.

همین سرنخ کافی بود تا بازپرس پرونده دستور جلب متهم را صادر کند. در ادامه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی خانه مرد جنایتکار شدند و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند. اعترافات تکان‌دهنده مرد جنایتکار بدین ترتیب متهم پرونده هدف بازجویی قرار گرفت و به تیم تحقیق گفت: می‌دانستم همسر مقتول که دوست و همکار من در بازار پیچ و مهره فروشی است، ۱۶۰ گرم طلا به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان خریداری کرده است.

به همین خاطر نقشه سرقت از خانه او را طراحی کردم، به سمت خانه مورد نظر رفتم و خودم را پستچی معرفی کردم و پس از اینکه مقتول را دیدم به او حمله‌ور شدم. هنگامی که زن جوان من را دید مقاومت کرد و با چنگ زدن ماسک صورتم را کنار زد. به دلیل اینکه چهره‌ام معلوم شد خیلی ترسیدم و به همین دلیل دست و پای مقتول را به یک صندلی در پذیرایی خانه‌اش بستم که با مقاومت او مواجه شدم.

در ادامه به سمت اتاق‌های دیگر رفتم و مقداری طلا پیدا کردم و در نهایت پی بردم آنها بدلیجات بوده است. پس از سرقت طلاها به دلیل اینکه چهره من مشخص شده بود با پتوی طوسی رنگی که داخل خانه قرار داشت زن جوان را خفه کردم و از خانه بیرون رفتم اما با خودم فکر کردم اگر زن جوان هنوز زنده باشد لو می‌روم که به همین خاطر بازگشتم و رگ دست راستش را با کاتر بریدم.

پس از اعتراف صریح متهم به قتل زن جوان با انگیزه سرقت، تحقیقات تیم جنایی نشان می‌داد، طلاهای خریداری شده برای تأمین امنیت بیشتر در خانه یکی از اقوام مقتول نگهداری می‌شده و در خانه مقتول طلایی وجود نداشته؛ همچنین متهم پرونده چند روز قبل از ارتکاب این جنایت در محل کارش اقدام به سرقت پیچ و مهره کرده اما مالباخته شکایتی از این موضوع نداشته است.

با دستور محمدمهدی براعه بازپرس ویژه قتل عمد شعبه سوم دادسرای امور جنایی، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

قتل در پی خصومت شخصی

سرهنگ صادق نیک نفس فرمانده انتظامی شهرستان انار، اظهار کرد: در پی اعلام موردی مبنی بر گم‌شدن یک پسر جوان در یکی از روستاهای شهرستان انار، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در پی تماس شهروندان با ۱۱۰ مبنی بر مشاهده تعدادی پوکه در یک نقطه خارج از محدوده شهر و با حضور مأموران در این مکان مشخص شد جنازه فرد مفقود شده در نزدیکی این محل دفن شده و این فرد با شلیک چند گلوله به قتل رسیده است.

فرمانده انتظامی شهرستان انار تصریح کرد: با بررسی‌ها و اقدامات تخصصی تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی، هویت قاتل مشخص و این فرد کمتر از ۴۸ ساعت به همراه یک قبضه کلت و تعدادی فشنگ دستگیر شد و به عمل مجرمانه خود مبنی بر قتل این جوان به سبب خصومت قبلی و وقوع تنش و نزاع با مقتول اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

همدستی پلید داماد و مادرزن

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت، اظهار کرد: یک ماه قبل زنی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تهران تماس گرفت و گزارش یک سرقت را اعلام کرد. وقتی مأموران کلانتری در محل حاضر شدند، زن جوان گفت که در نبود او دزد وارد خانه‌شان شده و جواهراتش را که دو میلیارد تومان ارزش داشت، سرقت کرده است.

وی افزود: شاکی در جریان تحقیقات بیشتر که در پایگاه یکم پلیس آگاهی انجام شد، جزئیات بیشتری را از ماجرا شرح داد و گفت «روز حادثه برای انجام کاری خانه را ترک کردم. آن زمان خدمتکارمان که زنی میانسال بود، در خانه بود. غروب که به خانه برگشتم، خدمتکار در خانه نبود. وقتی به سراغ جعبه جواهراتم رفتم، دیدم که از طلاها خبری نیست.»

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: از آنجا که احتمال می‌رفت زن میانسال در جریان سرقت نقش داشته باشد، وی به عنوان مظنون تحت مراقب قرار گرفت. بررسی شماره حساب بانکی وی نشان داد که بعد از سرقت، مقداری زیادی پول از یک طلافروشی به حسابش واریز شده است.

وی تصریح کرد: بعد از به دست آمدن این سرنخ بود که زن میانسال بازداشت شد و مورد تحقیق قرار گرفت. او گفت «من از مدتی قبل به عنوان خدمتکار در خانه شاکی کار می‌کنم. شاکی وضع مالی خوبی دارد. او مقدار زیادی جواهرات داشت که من محل نگهداری‌اش را می‌دانستم. وقتی ماجرا را برای دامادم شرح دادم، تصمیم گرفتیم از خانه‌اش سرقت کنیم برای همین مطابق نقشه روز حادثه با همدستی دامادم طلاها را سرقت کردیم. ما مقداری از آن را به یک طلافروش فروختیم و قصد فروش بقیه طلاها را داشتیم که دستگیر شدم.»

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت، همدست نیز هم بازداشت شد و تحقیقات برای کشف جرایم بیشتر متهمان جریان دارد.

کد خبر 644005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.