طرح پمپ حرارتی آکسفورد برای تحقق هدف صفر

مدیران آکسفورد انگلستان از آغاز طرح پمپ حرارتی در مناطق شهری به طور آزمایشی خبر داده‌اند و امیدوار هستند بتوانند از طریق این رویکرد، تحقق هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۴۰ را تسریع کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دنبال پیاده‌سازی طرح پمپ حرارتی، شهروندان با نصاب‌های پمپ‌ها پیوند داده خواهند شد که این امر برداشته شدن موانع موجود برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و کاهش هزینه‌های لازم برای فرآیندهای نصب را به دنبال خواهد داشت. دولت انگلستان مبلغ سه میلیون و ۲۰۰ هزار پوند را برای اجرای این طرح در اختیار مدیران آکسفورد قرار داده و از آن‌ها خواسته است به نصب ۱۵۰ پمپ حرارتی مجهز به منبع هوا در منازل سراسر منطقه رز هیل بپردازند به این امید که اثرات جزایر گرمایی در این سازه‌ها به حداقل برسد، ضمن این‌که هدف صفر انتشار کربن پیش از موعد مقرر یعنی در سال ۲۰۴۰ تحقق یابد.

آکسفورد، شهر بدون کربن

بریتانیا هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ را اتخاذ کرده و این در حالی است که مدیران بلندپرواز آکسفورد از تحقق این رویکرد تا سال ۲۰۴۰ خبر داده و مدعی شده‌اند کاهش انتشار کربن از سازه‌های شهری آن‌ها را در رسیدن به هدف خود یاری خواهد کرد. در این راستا، قرار است بیش از ۳۰ هزار پمپ حرارتی با منبع هوا در سازه‌های سراسر شهر نصب شود که به دنبال آن، انتشار کربن ناشی از تجهیزات مربوط به گرمایش و سرمایش به حداقل خواهد رسید و در نهایت در سال ۲۰۴۰، هدف صفر کربن تحقق خواهد یافت.

طرح پمپ حرارتی آکسفورد برای تحقق هدف صفر

جالب است بدانید که کمپانی سامسونگ، شورای شهر آکسفورد، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه بروکس آکسفورد و مدیران شهرهای مختلف بریتانیا آمادگی خود را برای مشارکت در طرح پمپ حرارتی آکسفورد اعلام کرده و مدعی شده‌اند خدمات و تخصص‌های خود را برای تحقق این هدف در اختیار مدیران این شهر قرار خواهند داد.

نتیجه تحقیقات مختلف نشان از آن دارد که نصب پمپ‌های حرارتی از نظر هزینه‌ای برای شهرها و ساکنان آن‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از روش‌های قدیمی برای تأمین نیروی گرمایشی است، ضمن این‌که فرآیند نصب آن‌ها نیز هیچ اختلالی در شبکه الکتریسیته شهری به وجود نمی‌آورد.

کد خبر 646084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.