هواشناسی امروز ایران+ پیش‌بینی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _شنبه سیزدهم اسفندماه_ در ۲۴ ساعت آینده در کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی افزود: فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود؛ دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، به‌تدریج در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام شاهد بارش باران خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه گسترده فعالیت این سامانه در غرب، جنوب غرب دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از اصفهان و کردستان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین با شمالی شدن جریان‌ها بر دریای خزر در گیلان، مازندران و گلستان نیز بارش باران رخ می‌دهد و بارندگی در شرق خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی، شدت خواهد یافت.

ضیائیان گفت: روز چهارشنبه، سامانه بارشی ضمن تشدید در مناطق ذکر شده، شمال شرق کشور را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و از بعدازظهر روز شنبه تا دوشنبه، وزش باد گرم جنوبی همراه با افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و از روز سه‌شنبه تا جمعه، با شمالی شدن جریانات بر دریای خزر در گیلان، مازندران و گلستان نیز بارش باران رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه بارندگی در شرق خوزستان چهارمحال‌وبختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی شدت خواهد داشت، اضافه کرد: روز چهارشنبه نیز سامانه بارشی ضمن تشدید در مناطق ذکر شده، شمال شرق کشور را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: از بعدازظهر روز شنبه تا دوشنبه، وزش باد گرم جنوبی همراه با افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و از روز سه‌شنبه تا جمعه با شمالی شدن جریانات بر دریای خزر، کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

وی افزود: دریای خزر روز سه‌شنبه مواج خواهد بود و در سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در نیمه غربی کشور، پدیده باد و گردوخاک دور از انتظار نخواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری و وزش باد با بیشینه ۲۳ و کمینه پنج است و در روز _یکشنبه چهاردهم اسفندماه_ وضعیت هوا صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۵ و کمینه شش پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 645185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.