محدود شدن دسترسی به تیک‌تاک در شهر کانادایی

شهر اتاوا در کانادا دسترسی به برنامه تیک‌تاک را در دستگاه‌های هوشمند خود محدود کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت «اتاوا» به‌دنبال هم‌سویی با اقدامات دولت‌ها و شهرداری‌های سایر مناطق همسایه برای ممنوعیت برنامه‌های بحث‌برانگیز و دردسرساز، دسترسی به تیک‌تاک را در تمام دستگاه‌های هوشمند شهر محدود کرد. بنا بر حکم ارسالی به شهرداری و شورای این شهر، از این پس دسترسی به هر دستگاه شخصی که به برنامه‌های مدیریت شهری دسترسی دارد نیز محدود خواهد بود.

دولت اتاوا، دلیل این اقدام خود را انتشار نگرانی‌های امنیتی سایبری درمورد این اپلیکیشن معرفی کرد که متخصص اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه است و در بیانیه خود اعلام کرد که سرویس‌های فناوری اطلاعات شهر اخبار اقدامات لازم را به همراه دستورالعمل‌های دقیق از طریق یک ایمیل شرکتی به همراه پیگیری ارتباطات در خبرنامه‌های شرکت، به تمام کارکنان شهر منتقل خواهد کرد.

دولت فدرال با انتشار خبر این ممنوعیت اعلام کرد که روش‌های جمع‌آوری داده‌های تیک‌تاک می‌تواند منجر به حملات سایبری شود. اتاوا در بیانیه ایمیلی خود تأکید کرده که تصمیم به مسدود کردن برنامه تیک‌تاک از دستگاه‌های دولتی و شخصی یک رویکرد پیشگیرانه برای تضمین حفاظت از داده‌ها و شبکه‌های دولتی است و چنان‌چه تیک‌تاک برای مقاصد تجاری مورد نیاز باشد، می‌توان از طریق یک مرورگر اینترنتی به آن دسترسی پیدا کرد.

دولت اتاوا ضمن تأکید بر نقش پررنگ رسانه‌های اجتماعی برای تزریق پیام‌های قدرتمند به جوامع و مشکل‌ساز بودن حجم انبوه اطلاعات و اسناد موجود در پلت‌فرم‌هایی هم‌چون تیک‌تاک، تأکید کرد که در صورت ضرورت استفاده، لازم است استفاده از این برنامه تنها به یک دستگاه محدود شود، به‌ویژه که دسترسی مقامات شهری به برخی مطالب حساس می‌تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد.

به این ترتیب تمام نهادهای اداری و دولت استانی انتاریو، احزاب، خدمات تفریحی، فرهنگی و تسهیلات شهر، سازمان بهداشت عمومی شهر، شهرداری و شورای شهر و تمام نهادهای تبلیغاتی شهر شروع به حذف تیک‌تاک از دستگاه‌های شخصی و غیرشخصی خود کردند و سرویس پلیس شهر از حذف فوری و کامل این برنامه از تمام دستگاه‌های نیروهای خود خبر داد.

محدود شدن دسترسی به تیک‌تاک در شهر کانادایی

کد خبر 645084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.