مسابقه ملی عکس «ریشه‌ها» در مرحله داوری

مدیر دفتر تخصصی سالمند شهرداری اصفهان گفت: نخستین فراخوان مسابقه ملی عکس با عنوان «ریشه‌ها» تا نیمه بهمن‌ماه فرصت داشت که تا پایان بهمن‌ماه تمدید شد. همچنین هفته اول اسفند مرحله اولیه داوری این رویداد ملی برگزار شده و در اردیبهشت‌ سال آینده، برنده‌ها اعلام خواهند شد.

ژاله کرمانی‌اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کلان‌شهر اصفهان در سال گذشته به شهرهای دوستدار سالمند جهان، زیرمجموعه صندوق جمعیت سازمان ملل متحد ملحق شد.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۱۴ شهر در جای‌جای جهان، جزو شهرهای دوستدار سالمند جهان هستند و اصفهان هم یکی از همان شهرها محسوب می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اهمیت جوانی جمعیت و حرکت جمعیتی کشور به سمت سالمندی، فرهنگ‌سازی روی این موضوع و کار فرهنگی در این زمینه، ضروری و تأثیرگذار است.

مدیر دفتر تخصصی سالمند شهرداری اصفهان اظهار کرد: در دنیای امروز همه شهرها باید برای گروه سنی سالمند و کهنسال زیست‌پذیر شود و آن‌ها هم بتوانند از یک فضای مطلوب برای زندگی خوب بهره‌مند باشند.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ پذیرش سالمند در جامعه تقویت شود و همه اقشار اعم از نوجوانان، جوانان و میانسالان برای دوران پیری و سالمندی برنامه داشته باشند تا بتوانند سالمندی مناسبی را سپری کنند و کمتر گرفتار مشکلات این دوره از زندگی شوند.

کرمانی‌اصفهانی ادامه داد: به همین منظور، آذرماه امسال دفتر تخصصی سالمند شهرداری اصفهان مسابقه ملی عکس را با عنوان «ریشه‌ها» در سطح ملی و با مشارکت شماری از هنرمندان طراحی کرد و فراخوان ملی داد.

وی خاطرنشان کرد: رویداد ریشه‌ها در قالب تک‌عکس و مجموعه عکس طراحی شد و حدود دو هزار و ۸۰۰ تک عکس و ۹۰ مجموعه عکس به دبیرخانه رسیده است.

مدیر دفتر تخصصی سالمند شهرداری اصفهان گفت: نخستین فراخوان مسابقه تا نیمه بهمن‌ماه فرصت داشت که تا پایان بهمن‌ماه تمدید شد. همچنین هفته اول اسفندماه مرحله اولیه داوری این رویداد ملی برگزار شده و در اردیبهشت‌ماه سال آینده، به مناسبت روز و هفته اصفهان برندگان این مسابقه اعلام خواهند شد.

وی اظهار کرد: عکاسانی از استان‌ها و شهرهای مختلف در این مسابقه ملی مشارکت کرده‌اند و این استقبال خوب برای اولین دوره قابل توجه بود.

کرمانی‌اصفهانی ابراز امیدواری کرد: با استمرار این مسابقه ملی در سال‌های آینده بتوانیم روی مسئله سالمندی و اهمیت این دوره از زندگی، فرهنگ‌سازی کنیم.

به گزارش ایمنا، جوایز مسابقه در بخش تک‌عکس به این شرح است؛ نفر اول تندیس جشنواره و لوح افتخار جشنواره و مبلغ ۸۰ میلیون ریال، نفر دوم تندیس جشنواره و لوح افتخار جشنواره و مبلغ ۶۰ میلیون ریال، نفر سوم تندیس جشنواره و لوح افتخار جشنواره و مبلغ ۴۰ میلیون ریال و تقدیر هیئت داوران برای دو نفر هر کدام مبلغ ۲۰ میلیون ریال.

جوایز مسابقه در بخش مجموعه عکس نیز به این شرح است؛ جایزه ویژه دوستدار سالمند و تندیس جشنواره به همراه لوح افتخار جشنواره و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال؛ همچنین هیئت داوران جشنواره ریشه‌ها با اهدای لوح افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال تقدیر می‌شوند.

به عکاسانی که آثار راه‌یافته به نمایشگاه دارند، در بخش تک‌عکس مبلغ سه میلیون ریال و مجموعه عکس مبلغ ۱۰ میلیون ریال، به‌عنوان حق‌التألیف (به‌جز عکاسان دریافت‌کننده جوایز) تعلق می‌گیرد.

بر همین اساس، سالمندان و دورهمی خانوادگی، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، سالمندان و ارتباط بین نسلی، سالمند و ازدواج، سالمند و معنویت، سالمند و زندگی شهری، سالمند، سفر و گردشگری، سالمند شادی و نشاط و سالمند و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سالمند و چالش‌های سلامتی، بیماری و اعتیاد از جمله محورهای موضوعی این مسابقه ملی هستند که علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به آن‌ها آثار تولیدی خود را به دبیرخانه رویداد ارسال کنند.

کد خبر 644075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.