هواشناسی امروز ایران + پیش‌بینی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز _دوشنبه هشتم اسفندماه_ در استان‌های بوشهر، فارس، کرمان، یزد، جنوب اصفهان، شرق خوزستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، مناطق جنوبی چهارمحال‌وبختیاری و خراسان جنوبی، وضعیت ابرناکی، بارش باران، گاهی وزش باد و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات نیز بارش برف و در مناطق مستعد، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و تگرگ دور از انتظار نیست، افزود: در جزایر شمال خلیج فارس، شاهد بارش رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ادامه داشتن بارش‌ها در جنوب اصفهان، شمال فارس، جنوب یزد، کرمان، خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان‌وبلوچستان در روز سه‌شنبه نهم اسفندماه، تصریح کرد: روز چهارشنبه دهم اسفندماه در مناطقی از کرمان و سیستان و بلوچستان بارش و وزش باد رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه موج بیان شده بعدازظهر روز چهارشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد، ادامه داد: روز پنجشنبه یازدهم اسفندماه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و روز جمعه دوازدهم اسفندماه، در استان‌های آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و غرب کردستان، وضعیت ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

ضیائیان با تاکید بر اینکه در ساعات اولیه سه روز آینده در شهرهای تهران و کرج شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی خواهیم بود، گفت: در دو روز آینده در جنوب و جنوب شرق کشور، کاهش موقتی دما رخ خواهد داد و تا روز جمعه شاهد روند افزایش دما در نوار شمالی کشور خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و به تدریج افزایش ابر با بیشینه ۱۷ و کمینه] چهار است و در روز _سه‌شنبه نهم اسفندماه_ وضعیت هوا قسمتی ابری، در صبح مه آلود و به تدریج صاف با بیشینه ۱۶ و کمینه پنج پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 644032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.