ایجاد پارلمان شهروندی در کپنهاگ برای افزایش مشارکت ساکنان

شهرداری کپنهاگ اعلام کرد که امسال با ایجاد یک پارلمان شهروندی که شامل ۳۶ نماینده خواهد بود، ابتکار پیشگامی را راه‌اندازی می‌کند. اعضای پارلمان به طور تصادفی انتخاب خواهند شد تا از حضور گسترده جمعیت پایتخت دانمارک اطمینان حاصل شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان شهر کپنهاگ در حال تدارک پارلمانی شهروندی هستند که هدف آن تضمین روند دموکراتیک‌تر حکومت محلی است تا نظر ساکنان به طور کامل و در همه زمان‌ها در امور شهری مدنظر قرار بگیرد.

کپنهاگ در حال حاضر نهادهایی موسوم به مجامع شهروندان دارد که تنها به مسائل محله‌ای می‌پردازند. اکنون مقامات تصمیم گرفته‌اند که یک ساختار بزرگ‌تر راه اندازی کنند، که در آن ساکنان گرد هم می‌آیند تا درباره موضوعات کلی مربوط به شهر پیشنهاد دهند و گفت‌وگو کنند.

به طور طبیعی، نهاد جدید یک دفتر سیاسی تمام‌وقت در نظر گرفته نخواهد شد بلکه مانند جلسه انجمن همسایگان است، با این تفاوت که در مورد مسائل شهرداری تصمیم گرفته می‌شود. در مجموع، شرکت‌کنندگان منتخب حدود ۳۵ ساعت در سال برای شرکت در جلسات پارلمان شهروندی صرف خواهند کرد که دارای یک برنامه از پیش تعیین‌شده است.

ایجاد پارلمان شهروندی در کپنهاگ برای افزایش مشارکت ساکنان

در این جلسات، آنها به سخنان کارشناسانی که طرح‌های توسعه شهری را ارائه می‌کنند، گوش می‌دهند، سپس در مورد آن بحث می‌کنند تا توصیه‌هایی به سیاستمداران منتخب ارائه دهند. توصیه‌ها به مجریان و ادارات مسئول در شهرداری کپنهاگ تحویل داده می‌شود و آن‌ها بالتبع باید موارد مورد نظر را هنگام تدوین خط مشی جدید در نظر بگیرند.

سوفی هاستورپ اندرسن، شهردار کپنهاگ در این رابطه گفت: "ما باید کپنهاگ را همراه با مردم کپنهاگ اداره کنیم. مردم با این کار باید حتی بیشتر از قبل به یکدیگر نزدیک شوند. به همین دلیل واقعاً خوشحال هستم که ما و پارلمان کپنهاگ تلاش مشترکی برای مشارکت بیشتر انجام می‌دهیم و به این ترتیب بسیار مشتاق شنیدن ایده‌ها و توصیه‌هایی هستیم که در آینده، زمانی که می‌خواهیم شهری برای همه توسعه دهیم، روی آن‌ها تمرکز کنیم."

مشارکت عمومی شهروندان در امور شهری رویکردی است که در سال‌های اخیر مورد توجه مدیران قرار گرفته است و با انجام آن نه‌تنها تصمیمات بهتری اتخاذ می‌شود، بلکه حس مالکیت شهری در بین افراد قوت بیشتری می‌گیرد و به این ترتیب، شهروندان دلسوزانه‌تر در مورد شهر خود ایده‌پردازی می‌کنند.

ایجاد پارلمان شهروندی در کپنهاگ برای افزایش مشارکت ساکنان

کد خبر 643976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.