ورزش خطر ابتلا به بیماری سارکوپنی را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که ورزش روزانه با شدت کم، خطر ابتلا به بیماری «سارکوپنی» را در میان افراد مسن کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری «سارکوپنی» به‌معنای از دست دادن توده عضلانی، قدرت عضلانی و کاهش عملکرد فیزیکی بدن است و اغلب باعث کاهش کیفیت زندگی و کاهش متابولیسم بدن می‌شود. گروهی از محققان سوئدی به منظور بررسی تأثیر ورزش کردن بر خطر ابتلاء به بیماری سارکوپنی مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۲۳۵ فرد مسن بین ۶۵ تا ۷۰ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد روزانه ۱۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت کم مانند پیاده‌روی آهسته یا باغبانی سبک انجام دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که انجام دادن ورزش سبک روزانه، حتی به مدت ۱۰ دقیقه، می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری سارکوپنی در میان افراد مسن را کاهش دهد.

به گفته محققان، فعالیت‌های تقویت‌کننده عضله به مدت حداقل دو بار در هفته می‌تواند به افزایش حجم توده عضلانی و کاهش ابتلاء به بیماری سارکوپنی کمک کند، همچنین عملکرد فیزیکی کلی را در افراد مسن بهبود می‌بخشد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز توصیه می‌کند که به منظور تقویت عضلات بدن خود، حداقل دو بار در هفته فعالیت‌های مربوط به تقویت عضلات را انجام دهید. تمرین با وزنه یا یوگا تأثیرات مثبتی بر بهبود قدرت عضلانی و توده عضلانی دارد.

کد خبر 643008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.