نمایشگاه گروهی پاستل‌گچی در نگارخانه صفوی

نمایشگاه گروهی پاستل‌گچی با آثاری از زنان هنرمند نقاش در نگارخانه صفوی اصفهان برگزار می‌شود.

هویا میرمقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نمایشگاه «پاستل‌گچی» شامل ۳۸ اثر هنری از آثار هنرجویانی است که در طول هفت سال فعالیت هنری من در رشته نقاشی و طراحی، آموزش دیده‌اند.

وی اینکه برخی از این هنرجویان پنج سال و برخی شش ماه است در دوره‌های نقاشی و پاستل‌گچی شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: کارها موضوعیت محوری ندارند و هرکدام از بانوان هنرجو براساس سلیقه و خلاقیت خودشان آثاری را خلق کرده‌اند و به نمایش گذاشته‌اند. عمده آثار در سبک رئال‌لکه است، یعنی رئال محض یا خیلی مدرن نیستند.

این بانوی هنرمند نقاش اظهار کرد: پاستل گچی به گچ تخته‌سیاه مدرسه شباهت دارد. تنها تفاوتی که با گچ معمولی تخته‌سیاه دارد صمغی است که به آن افزوده می‌شود تا بتواند روی کاغذ و مقوا بنشیند و بافت ایجاد کند. می‌توان به‌نوعی نقطه‌نقطه کارکرد یا آن را محو کرد.

نمایشگاه گروهی پاستل گچی در نگارخانه صفوی

وی که در حوزه نقاشی و طراحی فعالیت دارد، تصریح کرد: نمایشگاه روز جمعه پنجم اسفندماه افتتاح‌شده و تا دوم اسفندماه در نگارخانه صفوی اصفهان برپا خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند در این روزها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به نگارخانه صفوی اصفهان مراجعه کرده و از نمایشگاه دیدن کنند.

میرمقتدایی اضافه کرد: در این نمایشگاه آثار هنرجویان همچون وجیهه میرحاج، ثریا فیروزفر، حوریه نصری، فاطمه آذر، شیوا مطیع، سمیه سیامکی، غراله قانع، آصفه احمدپور، صفورا اکبری و نازنین اکبریان به نمایش گذاشته می‌شود.

کد خبر 642850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.