نمایشگاه «انبار مبلمان دزیره گیلمار» در اصفهان

نمایشگاهی از آثار "فرشید لاریمیان" با عنوان "انبار مبلمان دزیره گیلمار" در گالری اکنون و موزه خلاقیت و معماری خانه تاریخی صفوی برگزار شده است.

فرشید لاریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه نمایشگاه "انبار مبلمان دزیره گیلمار" با همکاری بخش فرهنگ سفارت فرانسه در ایران برگزار شده است، گفت: موضوع آثار این نمایشگاه مطالعه درباره دکوراسیون داخلی و فرهنگ بصری قرن نوزدهم فرانسه از آثار «دزیره گیلمار، ناشر و طراح مبلمان فرانسوی» است و دلیل برگزاری آن نیز، گردآوری، تحقیق و کیوریتوری و ارائه آن به صورت آنالوگ با استفاده از نمایش برگه‌های اصل و آنتیک است.

این هنرمند با بیان اینکه رویکرد تاریخی می‌تواند از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری کرده و راه پیشرفت آینده را هموارتر کند، اظهار کرد: هر جامعه رو به رشد، به مرور تاریخ گذشته نیاز دارد تا با شناخت میراث و دستاوردهای نیاکان خود، راه را برای دگرگونی و پیشرفت اجتماعی آسان کند. در این رویکرد، اسناد و مدارک آرشیوی موجب درک تاریخ و شناخت تحولات اجتماعی، اقتصادی، اداری و علمی یک ملت می‌شود.

نمایشگاه «انبار مبلمان دزیره گیلمار» در اصفهان

لاریمیان با اشاره به دلیل انتخاب عنوان این نمایشگاه گفت: دزیره گیلمار، طراح مبلمان و ناشر فرانسوی است که نام مجموعه طراحی مبلمان‌های خود در قرن نوزدهم را "انبار مبلمان" گذاشته بود که من پس از گردآوری مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از این هنرمند، عنوان "انبار مبلمان دزیره گیلمار" را انتخاب کردم.

وی افزود: در گالری اکنون ۵۰ اثر لیتوگرافی و آرشیوی از دزیره گیلمار و ۲۰ اثر دیجیتال با کیو آر کد قابل اسکن در تلفن همراه ارائه شده است، همچنین در موزه خلاقیت و معماری خانه تاریخی صفوی ۱۰ اثر لیتوگرافی و آرشیوی از دزیره گیلمار و ۱۰ اثر کلاژ و یک چیدمان چوبی مرتبط با مبلمان فرانسوی در معرض نمایش قرار داده شده است.

نمایشگاه «انبار مبلمان دزیره گیلمار» در اصفهان

این هنرمند گفت: در نمایشگاه "انبار مبلمان دزیره گیلمار" علاوه بر آثار «دزیره گیلمار» که بین سال ۱۹۳۵ تا ۱۸۳۹ با استفاده از تکنیک لیتوگرافی رنگ‌گذاری خلق شده‌اند، تعداد آثار دیگری نیز ارائه شده است که من آن‌ها را از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ میلادی با استفاده از تکنیک کولاژ و چیدمان ایجاد کرده‌ام.

به گزارش ایمنا، فرشید لاریمیان ملقب به «فرشیدو» متولد سال ۱۳۶۲ در بابل است. وی هنرمند و کیورتور ایرانی ساکن شهر وین در اتریش و دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته هنر این شهر است. لاریمیان تاکنون بیش از ۶۰ نمایشگاه گروهی در اتریش، هلند، آلمان، آمریکا، امارات، روسیه، ایتالیا، فرانسه و ایران، ١٠ نمایشگاه انفرادی، هفت آرت‌فر و بینال، شش نمایش در موزه‌های بین‌المللی، ٩ نمایشگاه گردانی و کیوریتوری برگزار کرده است.

نمایشگاه «انبار مبلمان دزیره گیلمار» در اصفهان

شرکت در موزه هنر مدرن مسکو در سومین بینال هنر در سال ۱۳۹۱، موزه فرانفست در استان سالزبورگ اتریش در سال ۱۳۹۶ و چیدمان در سن تئاتر اشپیتلبرگ وین در سال ۱۴۰۰ از جمله فعالیت‌های این هنرمند است. همچنین آثار او به کلکسیون دائمی موزه هنر معاصر کراکف لهستان، موزه فرانفست اتریش، موزه خصوصی صلصالی دوبی، لیزنفلد جردن کالکشن اتریش، کلکسیون دائمی کوپفرشنیت وین و مجموعه‌های خصوصی متعددی راه یافته است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه "انبار مبلمان دزیره گیلمار" می‌توانند تا یازدهم اسفندماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به گالری اکنون، واقع در خیابان خاقانی، کوچه افشین (۱۴)، بن‌بست حریر، پلاک ۹ و همچنین نگارخانه صفوی، واقع خیابان خاقانی، حد فاصل خواجه پطروس و وحید، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

کد خبر 555131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.