برپایی نمایشگاه «شوق دیدار» در نگارخانه صفوی اصفهان

نمایشگاهی از آثار هنری مینیاتور و تذهیب دو هنرمند اصفهانی، با عنوان «شوق دیدار» در نگارخانه صفوی اصفهان برپا خواهد شد.

ونوس نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۱۱ اثر مینیاتور از من و هشت اثر تذهیب از سعیده شادمان در این مجموعه به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه به مناسبت هفته هنرمند، خاطرنشان کرد: تلاش ما در برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌ها، توجه ویژه به مناسب‌های تقویمی، فرهنگی و هنری است و در همین راستا این مجموعه نمایشگاهی را در ایام روز و هفته هنرمند ترتیب داده‌ایم.

این هنرگردان و استاد گرافیک دانشگاه‌های اصفهان ادامه داد: شماری از آثار مینیاتوری که در این نمایشگاه عرضه خواهد شد مربوط به سال‌های ۹۳ تا ۹۸ است. همچنین آثار تذهیب سعیده شادمان طی سال‌های مختلف خلق شده و از تنوع و خلاقیت خوبی برخوردار است.

وی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه باعث شناخت، دیده شدن، فروش آثار، گرفتن سفارش اثر، تقویت روحیه کاری و ترقی هنری در هنرمند می‌شود از همین‌رو نمایشگاه تأثیر زیادی در کار هنرمندان و جامعه هنری دارد.

نجفی اضافه کرد: نمایشگاهی از آثار صنایع، هنرهای دستی و خلاقانه با موضوع پرتره «فریدا کالو» نقاش مکزیکی که شهریورماه در اصفهان برگزار شده بود تقاضایی از تهران برای برگزاری داشت تا در پایتخت نیز برپا شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فعالیت‌های هنری و گالری‌ها تا یک ماه قبل مناسب بود، اظهار کرد: گروه‌های هنری تا قبل از شیوع کرونا و حتی در آیین شب یلدای سال ۹۸، برنامه‌های متعددی اجرا کردند اما با آغاز شرایط و محدودیت‌های کرونایی دو سال مجوز هیچ کار و نمایشگاهی داده نشد و شاهد رکود در این عرصه بودیم.

به گفته این استاد هنر و گرافیک دانشگاه، از خردادماه امسال با برپایی نمایشگاه صنایع دستی بار دیگر شاهد رونق فعالیت‌های هنری و نمایشگاهی هستیم و پس از آن نیز نمایشگاه چهره‌های ماندگار را با شرکت آثار هنری دانشجویان رشته‌های هنر برپا کردیم. بعد از آن هم نمایشگاه تایپوگرافی و ضرب المثل‌های ایرانی افتتاخ شد که همچنان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های متعددی تا پایان سال خواهیم داشت، تصریح کرد: بیشتر این رویدادهای فرهنگی و هنری در بهمن و اسفندماه با رویکرد نوآوری و خلاقیت و با هدف معرفی بیشتر هنرمندان و توجه به مبحث اقتصاد هنر اجرا خواهد شد.

اولویت کارهای گروهی بر فعالیت‌های انفرادی در عرصه هنر

نجفی با تاکید بر اولویت فعالیت و کار گروهی بر کارهای انفرادی ادامه داد: کار به شکل گروهی بازدید و استقبال بیشتر هنرمندان و مخاطبان را به دنبال دارد؛ همچنین این موضوع تأثیر زیادی بر ایجاد و تقویت انگیزه در هنرمندان و دانشجویان رشته‌های هنری دارد.

وی گفت: خلاقیت و نوآوری چه به شکل برپایی نمایشگاه و چه در اشکال دیگر مانند انتشار کتاب یا سایر آثار هنری نقش مهمی در تقویت و تعالی اقتصاد هنر و استقبال عمومی از آثار هنری خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، اولین نمایشگاه نگارگری گروهی هاویر با ارائه آثار تذهیب و مینیاتور و با عنوان «شوق دیدار» از سیزدهم تا هجدهم آبان‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه صفوی اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 614773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.