برپایی نمایشگاه نقاشی «آرامش بعد از طوفان» در نگارخانه صفوی

چهارمین نمایشگاه هنرهای تجسمی هاویر، با موضوع «آرامش بعد از طوفان» از بیستم آبان‌ماه در نگارخانه صفوی اصفهان افتتاح خواهد شد.

ونوس نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در نمایشگاه «آرامش بعد از طوفان» ۱۶ اثر نقاشی عطیه چارویی از فعالان و دانشجویان رشته نقاشی در نگارخانه صفوی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: عطیه چارویی دانش‌آموخته رشته نقاشی از دانشگاه سپهر اصفهان است و آثاری زیبا از دریا و گل خلق کرده و به نمایش گذاشته است.

هنرگردان و استاد گرافیک دانشگاه‌های اصفهان خاطرنشان کرد: همه نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی گروه هنرهای تجسمی هاویر در زمان حاضر در نگارخانه صفوی برگزار می‌شود.

سابق بر این بیشتر نمایشگاه‌ها گروهی بود اما در حال حاضر نمایشگاه‌ها را به صورت انفرادی و دونفره برگزار می‌کنیم و شاهد استقبال خوب مخاطبان هستیم.

برپایی نمایشگاه نقاشی «آرامش بعد از طوفان» در نگارخانه صفوی

بیانیه نمایشگاه نقاشی «آرامش بعد از طوفان» به این شرح در اختیار خبرگزاری ایمنا قرار گرفته است.

«هنر در طبیعت نهفته است و متعلق به کسی است که آن را از طبیعت استخراج می‌کند. هنر می‌تواند به کیفیت زندگی بیفزاید و اگر هر انسانی بتواند زندگی‌اش را به صورت هنرمندانه‌ای خلق کند که در نهایت به اثری که از خود خلق کرده آفرین بگوید، در نهایت از زندگی لذت ببرد و در واقع آن یک هنرمند است.

هنر جهانی گسترده است که ناگریز وجود ما را به گوشه‌ای از خود معطوف کرده است. هر کدام از ما به میزان درک و آگاهی به گونه‌ای وجهی از آن را در زندگی خود بازتاب می‌دهیم. شاید قطعه‌ای از شعر یا سکانسی از فیلم یا ملودی از موسیقی یا صحنه‌ای خلق شده از یک نقاش.

من نیز به واسطه علاقه‌ام به دریا و گل از میان پدیده‌های طبیعی، خواهان این بودم که با دیدگاه و بیان شخصی خود دریا و گل را نه به صورت واقع‌گرا بلکه به‌صورت انتزاعی و شاعرانه خلق کنم. دریا و گل از دیدگاه من سرشار از حس آرامش و عظمت و زیبایی است؛ منشأ حیات و مظهر زندگی است.

من برای خلق آثارم جنس رنگ را در ذهن خود مجسم می‌کردم و پس از هماهنگی‌های انتزاعی و روابط رنگ استفاده شده در پرده نقاشی، بیانگر حالت درونی‌ام، زمان به تصویر کشیدن تخیلاتم بود. رنگ قرمز که به ندرت دیده می‌شود بیانگر وجود گرمابخش است و رنگ‌های سرد روی پرده نشان از آرامش بی‌نهایت است.

این محوی آثارم شاید مانند مسافری است که میان ماندن و رفتن مردد است که طوفانی شود یا روی خوشی را به ما نشان دهد. تاش‌هایی که در آثارم دیده می‌شود نشانگر بارقه‌هایی از آینده‌ای نه چندان دور است.

با چرخش توفانی قلم‌مو رنگ‌های درخشان و شکل‌های انتزاعی درون‌مایه شاعرانه از نقاشی‌هایم را برای همگان آشکار می‌کنم و بخارهای رنگ‌آمیزی شده را در ذهن ما یادآور می‌شوند.

من در پی یافتن معادل بصری برای مجموعه‌ای از احساس‌های غیربصری بودم که درونم را هیاهو و غوغایی فرا گرفته که باعث سردرگمی و دوگانگی وجودم می‌شود و ممکن است گاهی به بن‌بست برسم. اما باز تلاش می‌کنم که به نتیجه دلخواهم برسم.

من بر این باورم که زندگی پر از پستی و بلندی است؛ مثل دریای طوفانی یا مثل گلی که در حال تابش برای زنده ماندن است. اما آنچه که قابل تأمل است این است که، دریا همیشه طوفانی نیست و ما هم بعد از سپری کردن روزهای سخت، امید در دلمان جوانه می‌زند و سرآغاز، دوباره زیستن می‌شود.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه نقاشی آرامش بعد از طوفان از بیستم آبان‌ماه جاری به مدت یک هفته در نگارخانه صفوی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان و هنردوستان است.»

کد خبر 617863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.