آلودگی صوتی محیط چه تاثیری بر کیفیت خواب کودکان دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که وجود سروصدای محیط باعث بروز اختلالات خواب در کودکان می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم شهر پیوسته در معرض سروصدای محیط قرار دارند. داده‌های ارائه‌شده نشان می‌دهد که بیش از ۱۰۰ میلیون شهروند اروپایی روزانه در معرض میانگین سطح سروصدای حداقل ۵۵ دسی‌بل قرار دارند.

گروهی از محققان اروپایی به‌منظور بررسی تاثیر سروصدای محیط بر کیفیت خواب کودکان مطالعه جدیدی انجام دادند. در این پژوهش، کیفیت خواب و میزان سروصدای محیط اطراف گروهی از کودکان ارزیابی شد. محققان به این نتیجه رسیدند که کودکان بین ۷ تا ۱۴ سال که در معرض سطوح بیشتری صدای ترافیک شبانه قرار می‌گیرند، اختلالات خواب را تجربه می‌کنند. ترافیک جاده‌ای و قرار گرفتن در معرض صداهای متعدد باعث می‌شود کودکان در طول شب چندین بار از خواب بیدار شوند.

به گفته محققان، خواب باکیفیت برای چندین عملکرد بیولوژیکی حیاتی مانند رشد و تکامل عصبی بسیار ضروری است. نتایج مطالعات بسیاری نشان داده است که این فرایندهای عصبی در مراحل اولیه زندگی تا نوجوانی رخ می‌دهد؛ بنابراین خواب در این مرحله از زندگی مهم و ضروری است. علاوه بر این، اختلالات خواب باعث بروز مشکلات کوتاه‌مدت ازجمله استرس، مشکلات جسمی و مشکلات رفتاری و همچنین مشکلات طولانی‌مدت مانند سندرم متابولیک، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی‌عروقی و دیابت نوع دوم می‌شود.

نتایج این مطالعه در مجله Environmental Research منتشر شده است.

کد خبر 642525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.