توسل به فرهنگ ایثار و شهادت تنها راه مقابله با دشمن است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، توسل به فرهنگ ایثار و شهادت را تنها راه مقابله با دشمن و امنیت‌بخشی به جامعه دانست و گفت: در حوزه تخصیص بودجه یک درصدی اداره‌ها و دستگاه‌ها، باید به یک جمع‌بندی برسیم تا خروجی مناسبی داشته باشیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید کهن‌سال در جمع مدیران و ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع جهاد تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به فرموده مقام‌معظم‌رهبری (مدظله‌العالی) اظهار کرد: جهاد تبیین یک فریضه قطعی است، همچنین در هر جامعه‌ای که فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود، توقف و عقب‌گردی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: نگاهمان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت نگاهی قرارگاهی با هدف هم‌افزایی و جمع‌سپاری است، چراکه کار انفرادی خروجی و آثار مناسبی ندارد و تجمیع ظرفیت‌ها، اثرگذاری بالایی دارد. اگر خروجی نظام آموزشی و تربیتی ناکارآمدی و ناهنجاری بود، به‌معنای کارایی‌نداشتن آموزش‌ها و خروج از ریل اصلی بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از تدوین سند ۲۰ ساله ایثار و شهادت خبر داد و یادآور شد: بعد از پایان کار، این سند در اختیار تمام دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت.

این مسئول با اشاره به ضرورت نگاه همدلانه با دستگاه‌های اجرایی، گفت: در بحث اجرای بند ک تبصره ۹ نیازمند همگرایی هستیم، بنیاد شهید و امور ایثارگران صرفاً خیمه‌گاه و متصدی فرهنگ ایثار و شهادت نیست، بلکه نیاز به هم‌افزایی دستگاه‌ها و مردم به شدت احساس می‌شود.

وی توسل به فرهنگ ایثار و شهادت را تنها راه مقابله با دشمن و امنیت بخشی به جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه تخصیص بودجه یک درصدی اداره‌ها و دستگاه‌ها باید به یک جمع‌بندی برسیم تا خروجی مناسبی داشته باشیم.

کهن‌سال با بیان اینکه جمع‌آوری دست‌نوشته و وصیت‌نامه شهدا اثرگذاری بالایی دارد و باید در دستور کار باشد، تاکید کرد: قرائت آن در جلسات نیز مؤثر است، بیان خاطره والدین شهدا در دیدارهایی که از جامعه ایثارگری داریم در دستور کار و در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران تصریح کرد: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شاهد زندگی خوب خواهیم بود؛ برای تحقق آن نیاز به ایجاد یک‌پارچگی داریم.

این مسئول همچنین گفت: اختصاص ۲۰ درصد از یک درصد از بودجه‌ها برای رفع مشکلات موردی جامعه ایثارگری نیز در دستور کار است، در راستای اجرای برنامه‌های عملیاتی نیز نیاز به تبدیل استعدادهای نظری به عملی با هدف تقاضامحوری و تحقق بودجه یک درصدی داریم.

وی تاکید کرد: برگزاری مراسم مختلف برای تجلیل از مقام شامخ شهدا و جانبازان در حقیقت تجلیل از آرمان‌های شهدا و دستاوردهای انقلاب است که می‌تواند ما را زنده و پویا نگه دارد.

کهن‌سال خاطرنشان کرد: گاهی یک کار خلاقانه با نگاهی ساده می‌تواند مشکل بزرگی از جامعه را حل کند، تشکیل قرارگاه مجازی رسانه‌ای گامی است که به حوزه روایتگری و تولید محتوا می‌پردازد و به نوعی در مسیر جهاد تبیین صورت می‌گیرد، این حرکتی روبه‌جلو با کیفیت بالا است، نیاز به از این قبیل کارها داریم.

کد خبر 642249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.