آثار در وصف شهدا باید به نسل آینده منتقل شود

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران گفت: دست‌نوشته‌ها و آثاری در وصف شهدا باید به نسل آینده منتقل شود، در این راستا فعالان فرهنگی به جمع‌آوری این خاطرات پرداختند و باید آن‌ها به اسنادی تبدیل شود که در دسترس عموم قرار بگیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید کهن‌سال در آئین تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر و فعالان حوزه ایثار و شهادت استان مازندران در مؤسسه فرهنگی ورزشی ایثار در ساری، اظهار کرد: وجود نخبگان در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند یک نقطه قوت محسوب شود، با توانمندی که از شما سراغ داریم، در حوزه‌های مختلف ایثارگری می‌توانید نقش‌آفرینی کنید.

وی افزود: حضور شما در عرصه‌های مختلف زمینه رشد و توسعه را فراهم می‌کند، نیازمند ایده‌ها و تفکرات شما فرهیختگان برای حل مشکلات ایثارگران به‌ویژه در جهت رفع مسئله اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران گفت: بحث تاریخ شفاهی در حقیقت خاطره‌گویی والدین معظم شهدا و جانبازان به‌دلیل وجود اسرار و گنجینه‌های پر رمز و رموز معنوی در آن دارای اهمیت است.

وی افزود: قلوب آن‌ها، دست‌نوشته‌ها و آثاری در وصف شهدا باید به نسل آینده منتقل شود، در این راستا فعالان فرهنگی به جمع‌آوری این خاطرات پرداختند و باید به اسنادی تبدیل شود که در دسترس عموم قرار بگیرد و واکاوی شود.

کهن‌سال خاطرنشان کرد: این آثار آینده‌ای والا را برای نوجوانان رقم خواهد زد، در حوزه مستندات و تصویری در قالب مستند، فیلم کوتاه و فیلم‌های سینمایی باهدف مهندسی پیام، طی امضای تفاهم نامه سه‌جانبه با صداوسیما، بنیاد و حفظ آثار انجام شده، که قسمتی از آن در قالب فیلم ۱۳ قسمتی از شبکه ملی پخش خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ضمن تقدیر از فعالان حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، یادآور شد: جا دارد که نوید تبیین مردمی شدن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران را بدهم، روز شهید و جانباز می‌تواند سرآغاز و منشأ این تحولات باشد.

وی در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به مشکلات موجود در حوزه دارو و درمان جانبازان تصریح کرد: در سه حوزه بیمه مکمل، پایه و بحث سه درصد حمایت بنیاد خدمات را ارائه می‌دهیم البته مشکلاتی در اسناد پرداختی وجود دارد که ان‌شاءالله برطرف خواهد شد.

کد خبر 644370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.