مصرف امگا-سه به کاهش علائم MS کمک می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف دوز بالای امگا-سه به کاهش علائم بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS) کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری مزمن سیستم عصبی مرکزی است که باعث می‌شود بدن بیمار به اشتباه به سلول‌های خودی حمله کند و باعث آسیب آن‌ها شود. علائم بیماری MS شامل مشکلات بینایی، لرزش و تغییرات احساسات می‎‌شود. ممکن است علت بروز این بیماری در میان افراد متفاوت باشد، اما تصور بر این است که به دلیل یک پاسخ التهابی رخ می‌دهد.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر امگا -سه بر بیماری ام‌اس، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، گروهی از موش‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که امگا -سه می‌تواند پاسخ‌های ایمنی سلولی T را کاهش دهد، بنابراین التهاب مربوط به بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS) کمتر می‎‌شود.

به گفته محققان، موش‌هایی که امگا -سه دریافت کرده بودند، شاخص‌های التهابی کمتری نسبت به گروه کنترل داشتند. به نظر می‌رسد که مصرف امگا -سه تاثیری بر پاسخ ایمنی موش‌های سالم ندارد. لازم است محققان مطالعاتی روی انسان‌ها نیز انجام دهند تا متوجه شوند آیا مصرف امگا -سه تاثیری بر بهبود علائم افراد مبتلا به ام‌اس دارد یا خیر؟

نتایج مطالعاتی از این قبیل یک راه‌حل بالقوه امیدوارکننده برای کاهش التهاب و همچنین علائم بیماری ام‌اس ارائه می‌دهد. در صورتی که نتایج ارائه شده در مطالعه حیوانی انجام شده برای انسان‌ها نیز صدق کند، لازم است افراد مبتلا به بیماری ام‌اس غذاهای حاوی چربی‌های غیراشباع چندگانه مانند ماهی‌های آب سرد از جمله ماهی آزاد، ماهی تن، شاه ماهی و ساردین و مکمل‌های روغن ماهی را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. در این صورت کیفیت زندگی خود را بدون هیچ گونه عوارض جانبی بهبود می‌بخشند.

نتایج این مطالعه در مجله Biological Chemistry منتشر شده است.

کد خبر 642079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.