آسپرین چه تاثیری بر سلامت افراد مبتلا به سرطان تخمدان دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف آسپرین به افزایش طول عمر افراد مبتلا به سرطان تخمدان کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان موسسه تحقیقات پزشکی Qimr Berghofer در استرالیا به منظور بررسی تاثیر آسپرین بر سلامت افراد مبتلا به سرطان تخمدان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۹۰۰ زن مبتلا به سرطان تخمدان را مورد ارزیابی قرار دادند. از افراد شرکت‌کننده درخواست شد میزان مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند آسپرین را ثبت کنند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که برای حداقل چهار روز در هفته به مدت ۱۲ ماه پس از تشخیص سرطان تخمدان، داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مصرف کرده بودند نسبت به افرادی که این داروها را مصرف نکرده بودند زندگی طولانی‌مدت‌تری داشتند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مصرف آسپرین به افزایش طول عمر افراد مبتلا به سرطان تخمدان کمک می‌کند.

تشخیص سرطان تخمدان اغلب موارد در مراحل اولیه دشوار است و تقریباً ۸۰ درصد از زنانی که درگیر سرطان تخمدان شده بودند پس از درمان مجدد دوباره به این بیماری مبتلا شدند. پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد زنانی که به صورت منظم از داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی استفاده می‌کردند با تاخیر در عود مجدد بیماری مواجه بودند. البته لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Cancer Institute منتشر شده است.

کد خبر 640963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.