تاثیر مصرف تخم‌مرغ بر عملکرد قلب چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف یک تا سه تخم‌مرغ در هفته از سلامت قلب محافظت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تخم‌مرغ حاوی مواد مغذی باکیفیت مانند پروتئین، مواد معدنی، ویتامین‌های محلول در چربی، آهن و کاروتنوئیدها است. در عین حال تخم‌مرغ دارای سطوح بالایی از اسیدهای چرب اشباع شده و مقادیر قابل‌توجهی کلسترول است که برای قلب مضر است. بنابراین تشخیص اینکه تخم‌مرغ برای سلامتی مفید است یا مضر، کار دشواری است.

گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا به منظور بررسی تاثیر مصرف تخم‌مرغ بر عملکرد قلب، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۳۰۴۲ نفر را مورد ارزیابی قرار دادند که شامل ۱۵۱۴ مرد بین ۱۳ تا ۴۶ سال و ۱۵۲۸ زن بین ۱۴ تا ۴۵ سال می‌شد. از افراد شرکت‌کننده در مطالعه درخواست شد مصرف تخم‌مرغ خود در هفته را گزارش کنند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف یک تا سه تخم‌مرغ در هفته خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی را ۶۰ درصد کاهش می‌دهد. حتی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی در میان افرادی که بین چهار تا هفت تخم‌مرغ در هفته مصرف کرده بودند، ۷۵ درصد کاهش پیدا کرده بود. پژوهشگران متوجه شدند زمانی که تخم‌مرغ در رژیم‌غذایی سالم با مصرف کم اسیدهای چرب اشباع قرار بگیرد، نقش محافظتی در برابر بیماری‌های قلبی‌عروقی به همراه دارد.

نتایج این مطالعه در مجله Nutrients منتشر شده است.

کد خبر 640929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.