دارویی که خطرات ناشی از سکته مغزی را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف داروی ApTOLL خطر بروز مشکلات جدی ناشی از سکته مغزی مانند مرگ‌ومیر و ناتوانی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سکته مغزی زمانی رخ می‌دهد که خون‌رسانی به بخشی از مغز توسط یک لخته خونی مسدود می‌شود یا یک رگ خونی در مغز پاره می‌شود. سکته اسکمیک که نوع بسیار رایج سکته مغزی است، زمانی رخ می‌دهد که لخته خون باعث می‌شود جریان خون به مغز قطع می‌شود. گروهی از محققان اسپانیایی به منظور بررسی نوعی دارو به نام ApTOLL بر خطرات ناشی از سکته مغزی، مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۱۵۰ فرد با میانگین سنی ۷۰ سال که درگیر سکته ایسکمیک شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه ۰.۰۵ یا ۰.۲ میلی‌گرم از داروی ApTOLL یا دارونما دریافت کردند. همه این افراد برای برداشتن لخته خون و بهبود جریان خون به مغز، تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر مرگ‌ومیر در میان افراد مبتلا به سکته مغزی که دارو ApTOLL مصرف کرده بودند چهار برابر بیشتر از افرادی بود که دارونما دریافت کرده بودند. همچنین، بافت مغزی آسیب‌دیده در میان افرادی که دوز بالاتری از این دارو را دریافت کرده بودند ۴۰ درصد کمتر از افرادی بود که دارونمای مصرف کرده بودند.

به گفته متخصصان داروی ApTOLL خطر مشکلات جدی ناشی از سکته مغزی مانند مرگ‌ومیر و ناتوانی را کاهش می‌دهد. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

کد خبر 640714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.